۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
کد خبر: 43470909

استاندار کرمانشاه از بررسی موضوع شیفتی کردن ادارات استان برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت که اگر موثر باشد، اجرایی خواهد شد.<br/> 

به گزارش سلام نو، هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمانشاه  که عصر امروز(۱۳ اسفند) برگزار شد، با تاکید  بر لزوم همکاری کامل همه دستگاه‌های استان با دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: به منظور اجرای کامل مصوبات ستاد مقابله با کرونا، کمیته نظارتی تشکیل داده‌ایم و اگر دستگاهی این مصوبات را اجرا نکند، با آن برخورد خواهد شد.

وی با تقدیر از همراهی مردم استان در انجام اقدامات مقابله‌ای، افزود: انتظار داریم این همکاری استمرار داشته باشد، زیرا بهترین راه پیشگیری، در خانه ماندن است.

بازوند با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای حضور مردم در مراسم ختم و همچنین جمعه آخرسال، گفت: باید از ظرفیت کارشناسان دینی در این خصوص استفاده شود، اگر هم مجبور  شویم شاید از اقدامات قضایی برای عدم حضور مردم در مراسم جمعه آخرسال استفاده کنیم.

وی در خصوص پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر شیفت بندی ادارات، گفت: این موضوع و آثار آن باید توسط حوزه معاونت توسعه منابع انسانی استانداری بررسی شود و اگر مناسب بود از شنبه هفته آینده اجرایی می‌شود، در غیراینصورت طبق روال هفته جاری عمل می‌کنیم.

بازوند از حوزه معاونت امور اقتصادی و سازمان صمت استان هم خواست بررسی کرده و واحدهای اقتصادی که از شیوع کرونا متضرر شده‌اند را مشخص کنند تا بتوان در قالب مصوبه‌ای، مالیات مربوطه را دو ماه دیرتر پرداخت کنند.

وی با تاکید بر لزوم تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز جامعه، گفت: سازمان صمت باید مشکلات واحدهای تولیدکننده این مواد را در اسرع وقت رفع کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با وجود هشدارها در خصوص عدم انجام سفرهای نوروزی ممکن است با این سفرها مواجه شویم، گفت: در ستاد خدمات سفرهای نوروزی باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی از سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان خواست بیشتر با مردم ارتباط داشته باشد تا با آموزش صحیح، ضمن کاهش نگرانی مردم، موضوعات درست پیشگیرانه را به مردم منتقل کند.

استاندار کرمانشاه همچنین مرخصی تمام مدیران استان تا پایان فروردین را لغو کرد.

در این نشست مدیران حاضر به بیان اقدامات انجام شده برای کنترل کرونا پرداختند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید