در سنین پایین، اکثر افراد بدون هیچ مشکلی هرچه دوست دارند، می خورند. اما، با افزایش سن، بدن نیز شروع به تغییرات فیزیولوژیکی می کند. بنابراین آنچه می خورید، باید با این تغییرات سازگار باشد. در زیر لیستی از غذاهایی که با افزایش سن برای بدن مضر هستند، آورده شده است. اما ذکر این نکته ضروری است که سیستم بدنی افراد با یک دیگر متفاوت است، بنابراین برای کسب اطلاعات بهتر درباره رژیم های غذایی با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

1. پیتزا

طبق گفته های بهداشتی، یک تکه از پیتزا می تواند تا 33٪ از میانگین روزانه سدیم را تأمین کند. اگر از رستوران این غذا را تهیه کنید، اوضاع  بدتر نیز می شود. سعی کنید پیتزا را در خانه درست کنید. سس، خمیر و پنیر با سدیم کم را امتحان کنید. همچنین به جای خوردن دو یا سه تکه پیتزا، یک سالاد برگ سبز با روغن زیتون و سس سیر در کنار پیتزای خود داشته باشید.

2. جوش شیرین

این ماده با افزایش وزن، بیماری قلبی، دیابت و در برخی موارد سکته مغزی مرتبط بوده است. جابجایی آن به نوشابه کمک زیادی نمی کند، زیرا شیرین کننده های مصنوعی موجود در رژیم غذایی سودا می توانند اعتیاد آور بوده و اشتها را برای قندهای سالم و طبیعی متوقف کنند. سعی کنید روز خود را با یک قهوه، شیر سویا، آب میوه یا چای با عسل و لیمو شروع کنید. این گزینه ها بسیار سالم تر هستند.

3. شیرین کننده های مصنوعی

بسیاری از افراد به امید کاهش کالری و وزن، به دنبال شیرین کننده های مصنوعی هستند. چندین نوع قند مصنوعی وجود دارد که توسط FDA تأیید شده اند. تأثیر این قندها روی بدن بسیار پیچیده است. با این حال، بین مصرف این قندهای پیچیده و دیابت نوع 2 ارتباط زیادی وجود دارد. قندهای طبیعی مانند قندهای میوه بسیار سالم تربوده و حاوی مواد مغذی و فیبر لازم هستند.

4. سس سالاد

از مصرف سس های چرب پرهیز کنید. زیرا آن ها خاصیت سالاد را تحت تاثیر قرار می دهند. مطالعات نشان داده اند که برخی از مارک های معروف، 13٪ از سدیم روزانه را فقط در 2 قاشق غذاخوری مصرف می کنند. سعی کنید، از سس های خانگی استفاده کنید. به عنوان مثال ترکیب گوجه فرنگی، سیر خرد شده، روغن زیتون و نمک دریایی بسیار خوشمزه است.

5. سوپ کنسرو شده

سوپ کنسرو شده، با مصرف زیاد سدیم می تواند منجر به فشار خون بالا و بیماری قلبی شود. البته، برخی از سوپ های کنسرو شده مقدار کمی سدیم دارند. به طور کلی، یک قوطی سوپ، حداکثر 30 درصد از میزان مصرف سدیم روزانه را به همراه دارد. سعی کنید سوپ سبزیجات را در خانه با سبزیجات و گیاهان تازه تهیه کنید. علاوه بر طعم بهتر، سوپ خانگی گزینه سالم تری نیز هست.

6. پنیر فرآوری شده

پنیر فرآوری شده حاوی پنیر واقعی به عنوان پایه است، اما سرشار ازنمک ها، مواد نگهدارنده و امولسیفایر نیز می باشد. این مواد موجب افزایش فشار خون و انسداد عروق می شوند. قرار نیست پنیر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. بنابراین سعی کنید، از پنیرهای فرآوری شده کمتر استفاده کنید.

کد خبر: 43095274

برچسب‌ها

پربازدید

آخرین خبرها