رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۳ نفر مشکوک به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند که هنوز جواب قطعی در مورد آنها به دست نیاورده ایم.

به گزارش سلام نو، دکتر پرویز یزدان‌پناه روز یکشنبه، چهارم اسفند ماه در نشست شورای سلامت استان با محوریت بیماری کروناویروس افزود: ۱۶ مورد مشکوک به بیماری کرونا ویروس در استان داشته ایم که ۱۳ مورد اصلا مبتلا به کرونا نبود و ۳ مورد مشکوک بوده که آزمایش گرفته و به تهران ارسال شده اما جواب آنها هنوز اعلام نشده است.

وی اظهارکرد: آمبولانس‌هایی در سطح استان پیش بینی شده که موارد مشکوک و بیماران احتمالی را به بیمارستان شهید جلیل یاسوج که آمادگی لازم را دارد، انتقال دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، تجمع‌ها، و جشن‌ها و حتی مراسم های عزا، تعطیل شوند . همچنین مردم جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و یا در صورت خروج موارد و نکات لازم را رعایت کنند.

همچنین «احد جمالی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: به منظور پیشگیری از بیماری کرونا ویروس کلیه مدارس و دانشگاه‌های استان تعطیل شد. همچنین پد و الکل، مواد ضدعفونی کننده و ماسک نیز باید تهیه و تامین شود.

وی با بیان اینکه از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی اطلاع رسانی لازم در خصوص این بیماری صورت گیرد، افزود: مراکز آموزشی، مسابقات ورزشی، سالن‌های ورزشی خصوصی و دولتی و جلسات استان تا پایان هفته تعطیل شوند.

جمالی با بیان اینکه فورا مراکز عرضه قلیان و قلیان سراهای استان تعطیل و جمع آوری شوند، اظهارکرد: کلیه اردوهای سیاحتی، زیارتی و فرهنگی استان تعطیل شوند همچنین شهرداری‌ها موظفند که اتوبوس‌ها، تاکسی ها و وسایل عمومی را ضدعفونی کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید جاودان سیرت، رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیز در این نشست گفت: بیماری کرونا ویروس دو تا ۹ ساعت می تواند در محیط، زنده بماند.

وی با بیان اینکه بیشترین علامتی که این بیماری دارد، تب و سرفه است، افزود: بیماران قلبی عروقی، مغزی، کلیوی، ریوی و با کاهش سطح ایمنی بدن، بیشتر در معرض خطر بیماری کرونا ویروس قرار دارند.

جاودان سیرت تصریح کرد: همه سنین در معرض خطر بیماری کرونا ویروس هستند اما تاکنون مرگ و میر در سنین زیر ۱۰ سال در هیچ جایی گزارش نشده است.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌ها اجرای، قضایی، انتظامی و استانداری پای کار و کمک کار مجموعه بهداشت و درمان استان باشند و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را تنها نگذارند. صدا و سیما و رسانه‌ها در جهت ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم همکاری بیش از پیس داشته باشند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید