جلال جلالی زاده، نماینده سابق مجلس در گفت‌وگویی که با سلام نو داشت از اساس از وجود چنین بیانیه ای مطلع نبود و طبیعتا امضای خود پای این بیانیه را هم تکذیب کرد. عبدالله ناصری هم در گفت وگو با سلام نو اگرچه از ماهیت بیانیه حمایت کرد اما نسبت به تیتر انتخابی و برداشتی که از آن شد گلایه داشت.

سلام نو -سرویس سیاسی: روز گذشته بیانیه ای با امضای برخی چهره های برجسته اصلاح طلب در خروجی خبرگزاری ایرنا منتشر شد که حواشی زیادی ایجاد کرد. شیطنت خبرگزاری ایرنا و انتخاب تیتری که از متن بیانیه استنباط نمی شد، دلیل اصلی این حواشی بود.

به گزارش سلام نو، در تیتر این بیانیه در خبرگزاری ایرنا آمده بود: امروز نیازمند بیشترین مشارکت ملی در انتخابات هستیم. این در حالی است که در متن بیانیه آمده بود: ایران عزیز برای مواجهه با بحران‌های داخلی و خارجی که به‌نحوی بی‌سابقه کیان این ملت را هدف گرفته‌اند، نیازمند بیشترین میزان همبستگی و مشارکت ملی است.

در بخشی از این بیانیه ضمن هشدار نسبت به وضعیت موجود آمده است: برای عبور از شرایط بحران پیشنهادهای زیر باید مورد توجه قرار گیرد. بازسازی امید و اعتماد، حاکمیت قانون، احیای جایگاه مجلس در تراز قانون اساسی و به‌عنوان تنها مرجع قانونگذاری، ارتفاع گرفتن نهادهای اجماعی و امنیتی و نظامی از منازعات و رقابت‌های سیاسی، چندصدا شدن صداوسیما، تامین آزادی اندیشه و بیان و اطلاع‌رسانی، مبارزهٔ موثر با فساد، رعایت حقوق شهروندی و فراهم‌آوردن زمینه‌ی مشارکت آزاد و نهادینه ملت و همه اقوام و مذاهب آن‌گونه که در قانون اساسی تصریح شده است، تعامل مثبت و سازنده با جهان بر محور منافع و مصالح واقعی کشور.

واکنش برخی اصلاح‌طلبان نسبت به این بیانیه

این بیانیه به نکات مهم و قابل تاملی اشاره کرده بود که در صورت تحقق آن وضعیت کشور به طرز چشمگیری بهبود بخشیده خواهد شد. با این حال نکته پرحاشیه در این رابطه این است که بعضی کسانی که به ظاهر این بیانیه را امضا کرده اند خودشان از امضا کردن این بیانیه مطلع نبودند!

به طور مثال جلال جلالی زاده، نماینده سابق مجلس در گفت‌وگویی که با سلام نو داشت از اساس از وجود چنین بیانیه ای مطلع نبود و طبیعتا امضای خود پای این بیانیه را هم تکذیب کرد. عبدالله ناصری هم در گفت وگو با سلام نو اگرچه از ماهیت بیانیه حمایت کرد اما نسبت به تیتر انتخابی و برداشتی که از آن شد گلایه داشت.

فیض الله عرب سرخی از جمله کسانی بود که از اساس این بیانیه را جعلی خواند و نوشت: ‏اخیرا بیانیه‌ای با عکس و اسم جمعی از چهره‌های اصلاح‌طلب با عنوان: «امروز نیازمند بیشترین مشارکت ملی در انتخابات هستیم» منتشر شده است. همین‌جا اعلام می‌کنم که این بیانیه جعلی‌ست و من چنین بیانیه‌ای امضاء نکرده‌ام!

محسن آرمین، دیگر فعال باسابقه اصلاح طلب هم در این رابطه اظهار کرده است: متأسفانه برخی رسانه‌ها در اقدامی غیراخلاقی و شیطنت‌آمیز خبر بیانیه مذکور را به‌گونه‌ای تهیه و منتشر کرده‌اند که گویی امضاکنندگان بیانیه به مشارکت حداکثری در این انتخابات دعوت کرده‌اند. بنده به‌سهم خود خبر مذکور را تکذیب می کنم و به هیچ وجه این بیانیه را امضا نکرده ام.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید