تشکیلات خودگردان فلسطین در نخستین واکنش خود به گزارش سازمان ملل قصد دارد به تمامی شرکت‌های حامی شهرک‌سازی‌های اسرائیل پیش از ارائه دادخواست قضایی علیه آنها اخطار دهد.

ساعاتی پس از انتشار لیست اسامی شرکت‌های فعال در شهرک‌سازی‌های کرانه باختری، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، روابط خود با شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل را به حالت تعلیق در می‌آورد.

دفتر میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهرک‌ها در وضعیت کنونی خود براساس قانون بین‌الملل غیرقانونی هستند.

این گزارش به هیچ فعالیت شهرک‌سازی و یا شرکت‌های فعال در این عرصه ماهیت قانونی نبخشیده است./ایسنا

به گزارش سلام نو، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) خاطرنشان کرد که روز دوشنبه پیام‌هایی رسمی به کشورهایی که این شرکت‌ها متعلق به آن‌ها هستند مبنی بر تعطیلی آن‌ها و دفاترشان ارسال خواهد شد.

عریقات در ادامه افزود: در صورت عدم پاسخگویی این شرکتها به مطالبات ما، در دادگاه‌های بین‌المللی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند تا بخاطر سوء استفاده از منابع و زمین‌های فلسطین خسارت بپردازند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه لیست سیاه ۱۱۲ شرکت را که با شهرک‌ سازی‌ها در کرانه باختری رابطه دارند، منتشر کرد، از جمله این شرکت‌ها "ایر بی ان بی" و "اکسپدیا"‌و شرکت " تریپ ادوایزر" هستند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل لیست شرکت‌ها و نهادهای تجاری فعال در عرصه شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی را منتشر کرد که مدت‌ها بود انتشار آن به تعویق افتاده بود؛ این گزارش بلافاصله با رضایت فلسطین و خشم اسرائیل روبه‌رو شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید