آیا تاکنون نان را در پیشخوان آشپزخانه خود نگه داری کرده اید؟ به دلایل زیر، دیگر این کار را انجام ندهید.

برای نگه داری موادغذایی باید به نکات مهمی توجه داشت. اکثر افراد دوست دارند همیشه نان تازه بخورند. خوردن نان بیات و بوگرفته اصلا خوشایند نیست. برای این که همیشه نان تازه داشته باشید چکار باید انجام داد؟ بعضی از افراد نان را در پیشخوان آشپزخانه یا در کابینت نگه داری می کنند، اما این راهکار مناسبی برای نگه داری نان نیست. درعوض باید نان را در فریزر نگه داری کنید.

پیشخوان آشپزخانه

پیشخوان آشپزخانه احتمالاً یکی از دم دستی ترین نقاط برای نگه داشتن نان است که در یک پلاستیک یا کیسه کاغذی نگه داری می شود. در این شرایط همیشه به نان دسترسی دارید و لقمه گرفتن آسان ترین کار دنیا می شود. با این وجود افراد زیادی نیز وجود دارند که پس از خرید نان، بلافاصله آن را درون فریزر می گذارند. آن ها می دانند که با انجام این کار، همواره نان تازه مصرف خواهند کرد. در این روش، برای مصرف نان ابتدا باید آن را یخ زدایی کنید، اما پس از آن می توانید از خوردن نان با کیفیت و عالی لذت ببرید. پس بهتر است که به جای کابینت از فریزر برای نگه داری نان استفاده کنید.

کپک

مهم ترین دلیلی که نباید نان خود را روی پیشخوان نگه دارید این است که نان خیلی سریع کپک می زند. دمای اتاق دمای ایده آلی برای رشد و نمو کپک ها است. اگر یک کیسه نان را روی پیشخوان قرار دهید، در مدت زمان کوتاهی نان شروع به کپک زدن می کند. طی چند روز نقاط کپک زده ی ناخوشایند بر روی نان ظاهر می شوند.

آیا حاضرید نان کپک زده بخورید؟ خوردن نان کپک زده خطر ابتلا به واکنش های آلرژیک را افزایش می دهد. به همین دلیل بهتر است که برای حفظ سلامتی خود، نان را در فریزر نگه داری کنید و در صورت نیاز به سادگی آن را یخ زدایی کرده و استفاده کنید.

نگه داری نان در دمای معمولی یخچال نه تنها باعث تازه ماندن نان نمی شود بلکه موجب می شود که نان سریع تر بیات و کهنه شود زیرا کپک ها در سرمای معمولی مانند دمای یخچال بهتر رشد می کنند اما انجماد از رشد هرگونه کپک و قارچی در نان جلوگیری می کند. وقتی نان را در فریزر قرار می دهید، آب درون نان منجمد می شود و هنگام یخ زدایی بدون کاهش کیفیت، به حالت اولیه برمی گردد. برای گرم کردن نان، پس از خارج کردن آن از فریزر، آن را در محیط خانه بگذارید تا یخ آن آب شود، سپس با استفاده از بخار آب کتری یا سماور و یا استفاده از ماکروفر، نان را گرم کنید و نوش جان بفرمایید.

در انتها توصیه می شود که نان مصرفی به شکل روزانه تهیه و مصرف شود. اما اگر امکان انجام این کار را ندارید، حتما آن را به شکل صحیح و اصول نگه داری کنید زیرا نان کپک زده سلامت ما را به خطر می اندازد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید