طبق گزارشات CDC علائم كرونا ویروس جدید شامل تب، سرفه و دشواری در دستگاه تنفسی است. تخمین زده می شود که این علائم ممکن است به طی 2 یا 14 روز پس از انتقال مشاهده شوند. به طور متوسط​​، افراد حدود 5 روز پس از آلودگی علائم خود را نشان می دهند.

درمان خاصی برای عفونت های کرونا ویروس وجود ندارد و بیشتر افراد خودشان بهبود می یابند. بنابراین درمان شامل استراحت و دارو برای رفع علائم است. مرطوب کننده یا دوش گرم می تواند به تسکین گلو درد و سرفه کمک کند. اگر  بیماری خفیف باشد، باید مایعات زیادی بنوشید و استراحت کنید و همچنین با یک پزشک معالج مشورت کنید. ( البته این توصیه برای کلیه ویروس ها است).

آیا واکسنی برای کرونا وجود دارد؟

هیچ واکسنی برای کروناویروس جدید وجود ندارد، اما محققان انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده تأیید کردند، که در حال ساخت  مراحل اولیه یک نوع واکسن هستند.

محققان همچنین در تلاشند تا نمونه هایی از ویروس را تهیه کنند تا بتوانند درمان نهایی را طراحی کنند، که سلول های ایمنی بدن بیماران را برای کشف و از بین بردن ویروس آموزش دهد.

برای جلوگیری از شیوع  ویروس چه کاری باید انجام شود؟

طبق گفته نیویورک تایمز، دولت چین، ووهان و بسیاری از شهرهای مجاور را قرنطینه کرده است، به این معنی که مردم مجاز به ورود یا خروج  از منطقه نیستند.

دولت های تایوان و هنگ کنگ گفته اند که اجازه نمی دهند، کسانی که در استان هوبئی (جایی که ووهان در آن قرار دارد) زندگی می کنند به شهرشان وارد شوند.

فرودگاه های بزرگ در ایالات متحده برای آزمایش علائم ویروس، غربالگری انجام می دهند. در تاریخ 28 ژانویه، مقامات CDC اعلام کردند که 15 فرودگاه  آمریکا غربالگری مسافران را برای ویروس آغاز کرده اند. CDC، همچنین به آمریکایی ها توصیه می کند که  از همه مسافرت های غیرضروری به چین جلوگیری کنند.

به گزارش CNN، نزدیک به 200 آمریکایی از ووهان تخلیه شده اند و به مدت 14 روز برای علائم عفونت کنترل می شوند. دولت چین فروش حیوانات وحشی در بازارها و رستوران ها  را ممنوع اعلام کرده است.

چگونه افراد می توانند از خود و دیگران محافظت کنند؟

بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به عفونت 2019-nCoV قرار نگرفتن در معرض ویروس است . به طور کلی، CDC موارد زیر را برای جلوگیری از شیوع ویروس های تنفسی توصیه می کند:

1. دستان خود را به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

2. از دست زدن به چشم ، بینی و دهان خودداری کنید.

3. از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.

4. در صورت ابتلا به بیماری، در خانه بمانید و اشیاء و سطحی را که اغلب لمس می کنید ضد عفونی نمایید.

5. اگر به چین سفر می کنید، باید از تماس با افراد بیمار خودداری کنید.

6. از حیوانات مرده یا زنده، بازار حیوانات یا محصولاتی که از حیوانات تهیه می شوند، اجتناب کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید