مجموع 9 بازیکن دیپورتی و 2 ستاره لیگ یکی به همراه نیازمند و منصوری که از پیکان و شهرخودرو جذب شده‌اند، یکی از آماده‌ترین تیم‌های ایران را ساخته که هم مدعی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی است و هم شانس بالایی نسبت به سایر تیم های ایرانی برای صعود به مرحله بعد دارد.

سلام نو - سرویس ورزشی: امیر قلعه‌نویی با جذب بازیکنان کنار گذاشته شده رقبای لیگ برتری‌اش برای سپاهان، حالا یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا را ساخته و توان رقابت با قدرت‌هایی چون السد و الهلال را دارد.

به گزارش سلام نو، تیم فوتبال سپاهان موفق شد در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 4 بر صفر العین را در امارات شکست دهد. خوب نتیجه گرفتن قلعه‌نویی و شاگردانش تنها به آسیا ختم نمی شود و این تیم با 5 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس صدرنشین در رده دوم قرار دارد و اگر بتواند با استفاده از میزبانی در مصاف رو درو رو با پرسپولیس، این تیم را شکست دهد اختلاف را به عدد 2 کاهش می‌دهد.

نکته جذاب تیم امیر، بازیکنان این تیم هستند که یا لیگ یکی هستند و یا از تیم‌های قبلی‌شان دیپورت شدند. ستاره‌هایی چون سروش رفیعی، سجاد شهباززاده، کی‌روش استنلی، مهدی کیانی و حتی محمد طیبی. نگاهی به لیست سپاهان نشان می دهد به جز پیام نیازمند و محمدرضا حسینی سایر بازیکنان این تیم با نامهربانی یا تعلل تیم هایشان در تمدید قرار داد تصمیم به عضویت در طلایی‌پوشان اصفهانی گرفتند و اکنون نیز از تصمیم خود پشیمان نیستند.

محسن مسلمان، سروش رفیعی و شایان مصلح بازیکنانی هستند که توسط برانکو و کالدرون کنار گذاشته شدند و دست تقدیر آن‌ها را از تیم قهرمان جدا کرد. مسلمان و مصلح بلافاصله با نظر قلعه‌نویی به صورت مستقیم به سپاهان آمدند و سروش هم بعد از یک نیم‌فصل ناموفق در مشهد، به جمع هم‌بازی‌های سابقش اضافه شد. پس از بازگشت ناموفق شهباززاده به استقلال و مصدومیتش، او و علی قربانی نتوانستند جای خالی تیام را برای هواداران استقلال پر کنند و با فشار آن‌ها مدیریت آبی‌ها تصمیم به کنار گذاشتن این 2 گرفت. قلعه‌نویی که سابقه کار با شهباززاده در تراکتور را داشت، به خوبی قدر این 2 مهاجم قدبلند را دانست و آن ها را به عضویت سپاهان در آورد. با توجه به بازی‌های فشرده سپاهان در 3 جام مختلف و خصوصیت‌های مشابه قربانی، کی‌روش و شهباززاده این 3 مهاجم برای تیم قلعه‌نویی به صورت چرخشی بازی می‌کنند و سرمربی باسابقه اصفهانی‌ها به خوبی از شاگردانش بازی می‌گیرد.

کی‌روش استنلی و محمدرضا حسینی به نوعی هدیه‌های همشهری و رقیب سنتی به سپاهان بودند و تعلل در تمدید قرارداد این 2 بازیکن و راضی نکردن آن‌ها برای باقی ماندن در ذوب‌آهن، مذاکره‌کننده‌های سپاهان را به سراغ این 2 فرستاد تا هم کی‌روش و هم حسینی این بار در دیگر تیم اصفهانی شاگرد قلعه‌نویی شوند. در زمان تغییر مالکیت باشگاه تراکتور از سپاه به بخش خصوصی یعنی محمدرضا زنوزی، بزرگان این تیم به دلیل اختلاف با مالک متمول کنار گذاشته شدند. کنار گذاشتن ستاره‌هایی چون مهدی کیانی، محمد ایران‌پوریان و سعید آقایی فقط از دست مدیری چون زنوزی بر می‌آمد و به تور انداختن این ستاره‌ها فقط کار قلعه‌نویی بود.

او که سابقه همکاری با این 3 بازیکن را در تراکتور داشت، به خوبی بلد بود که قرار است در اصفهان نیز چگونه از آن‌ها بازی بگیرد و آن‌ها را به ستاره های فعلی تیمش تبدیل کند. مهدی کیانی اکنون کاپیتان سپاهان و ستون اصلی خط هافبک این تیم است و سعید آقایی با بازی در پست بال راست، تبدیل به بهترین بازیکن سپاهان در دیدار مقابل العین شد.

همچنین محمد طیبی که اکنون بار خط دفاعی سپاهان را به دوش می‌کشد و امید نورافکن که تبدیل به مکمل خوبی برای مهدی کیانی شده، از تیم‌هایشان کنار گذاشته شده بودند و این اصفهانی ها بودند که موفق شدند از دیپورتی نفت مسجدسلیمان و شارلوا بلژیک، 2 ستاره بسازند. در کنار تمام این بازیکنان اخراجی، محمد کریمی که از خونه به خونه بابل به سپاهان آمد و محمد محبی که از شاهین راهی اصفهان شد، ستاره‌های لیگ یکی بودند که از قلعه‌نویی دلبری کردند و امیر هم دست رد به سینه آن‌ها نزد.

مجموع 9 بازیکن دیپورتی و 2 ستاره لیگ یکی به همراه نیازمند و منصوری که از پیکان و شهرخودرو جذب شده‌اند، یکی از آماده‌ترین تیم‌های ایران را ساخته که هم مدعی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی است و هم شانس بالایی نسبت به سایر تیم های ایرانی برای صعود به مرحله بعد دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید