احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها به واسطه ذوب سریع برف و همچنین احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی شمال کشور در روزهای آینده بسیار بالا است. با توجه به هشدارهای داده شده انتظار می رود که مردم از سفرهای غیرضروری خود اجتناب کنند.

سلام نو – سرویس اجتماعی: از هفته گذشته با توجه به تعطیلی آخر هفته انتظار افزایش سفر مردم به نقاط مختلف کشور وجود داشت. مطابق معمول شمال کشور این بار هم مثل همیشه بیشترین گردشگر را پذیرا بود. مسافرانی که کسر قابل توجهی از آنها به خاطر برف ناگزیر در جاده ها ماندند.

به گزارش سلام نو، این بار برخلاف همیشه برف کسی را غافلگیر نکرد. از همان ابتدا همه پیش بینی ها حکایت از آن داشت که شمال و شمال غرب کشور با برفی غیرمعمول قرار است رو به رو شود. برفی که یادآور برف سنگین سال 86 است.

با وجود هشدارهای هواشناسی تعداد قابل توجهی از مردم بدون تجهیزات حداقلی مثل زنجیرچرخ به جاده زدند و بسیاری از آنها در همان ابتدای راه به خاطر برف سنگین در جاده ماندند به طوری که ناچارا نیازمند اسکان اضطراری شدند. واقعیت این است که کولاک برف در جاده ها این بار ربطی به مسئولان نداشت. با توجه به هشدارهای داده شده این انتظار می رفت که مردم از سفرهای غیرضروری خود اجتناب کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در همین راستا از امدادرسانی در ١۴٠ محور کوهستانی برف‌گیر کشور خبر داد و گفت: در چهار روز گذشته پنج هزار و ۴۴۰ متاثر و در راه مانده از برف و کولاک در ۲۱ استان کشور از خدمات اسکان اضطراری هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

در چهار روز گذشته ٢١ استان لرستان، مازندران و همدان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، گیلان درگیر بارش سنگین برف بوده اند.

به گفته مرتضی سلیمی امدادگران در ۱۴۰ محور کوهستانی خدمات امدادی لازم را به  ۲۰ هزار و ۷۱۶ نفر از هموطنان و مسافران زمستانی ارائه کرده اند.

جاده های منتهی به رشت از روز گذشته تقریبا همگی مسدود هستند. جاده اهر- کلیبر و هوراند هم به خاطر برف مسدود شده است. جاده های دیگر هم اگر چه شاید مسدود نباشند اما سفر کردن در چنین شرایطی منطقی به نظر نمی آید. سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان هم از گرفتار شدن ۲ هزار مسافر در جاده‌های این استان خبر داده و از مردم خواسته تا مساعد شدن شرایط جوی از سفر به استان گیلان خودداری کنند.

برف اخیر متاسفانه ده درصد برق استان گیلان را قطع کرده است. مدیرعامل شرکت توزیع برق با اعلام این خبر گفته از یک میلیون و ۴۶۷هزار مشترک گیلانی در حال حاضر برق ۱۶۵هزار مشترک قطع است. اغلب قطعی برق استان مربوط به شرق گیلان است. شهرهای طالش، سیاهکل، رودسر، لاهیجان، صومعه سرا و بخش‌هایی از انزلی و رشت بیشترین خاموشی را داشته اند. 36 روستای گیلان هم مشکل قطعی آب دارند.

بارش برف سنگین همراه با کولاک در خلخال هم سبب مسدود شدن راه ارتباطی ۱۴۲ روستا و همچنین بیش از هزار و ۵۰۰ خیابان و کوچه در سطح شهر خلخال شده است.این شهر در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد. ارتفاع برف در برخی از مناطق کوهستانی این شهرستان بیش از چهار متر گزارش شده است.

احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها به واسطه ذوب سریع برف و همچنین احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی شمال کشور در روزهای آینده بسیار بالا است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید