جلسه امروز هیأت دولت به ریاست حسن روحانی برگزار و در آن لایحه تأمین مالی طرح‌های مربوط به افراد ایثارگر از محل منابع صندوق توسعه ملی به تصویب رسید.

به گزارش سلام نو و  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مطابق این لایحه، پنج درصد از منابع مربوط با سیاستگذاری شورای‌عالی اشتغال و با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سایر دستگاههای اجرائی مرتبط جهت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و کمک به توسعه کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط تخصیص می‌یابد و بانکهای عامل مکلفند علاوه بر منابع مذکور، حداکثر تا یک برابر آن را از محل منابع داخلی پرداخت کنند.

هم‌چنین، بانک عامل مجاز است با اخذ تعهد محضری پرداخت مبلغ نقدی هدفمندی یارانه‌ها را به عنوان ضمانت بپذیرد و همچنین پانزده درصد از منابع مذکور به طرح‌های سرمایه‌گذاری متعلق به ایثارگران و شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سهام آنها متعلق به ایثارگران می‌باشد منوط به اینکه سهم ایثارگران تا پایان دوره بازپرداخت تسهیلات کمتر از ۵۰ درصد نشود، اختصاص می‌یابد.

اصلاح مصوبه دریافت عوارض فوب کالا

هیئت دولت هم‌چنین به منظور حل مشکل واردکنندگان دارو، مواد اولیه و مواد بیولوژیک و بسته‌بندی و تجهیزات دامپزشکی و لوازم آزمایشگاهی در زمینه دریافت اخذ عوارض در زمان ثبت سفارش کالا، تصویب‌نامه مربوط به دریافت عوارض فوب کالا را اصلاح کرد.

مطابق این تصمیم، تعرفه های مربوط به تولیدات، واردات و کنترل کیفیت دارو شامل هر قلم دارو، مواد اولیه و مواد بیولوژیک و بسته بندی و تجهیزات دامپزشکی و لوازم آزمایشگاهی (قیمت فوب) به میزان ۶۵ .۱ درصد مبلغ  فوب، در مرحله ترخیص کالا از گمرک اخذ می شود.

تصویب ورود، ترخیص و شماره‌گذاری دو دستگاه آزمایشگاه سیار اهدایی

هیئت وزیران در ادامه با ورود، ترخیص و شماره‌گذاری دو دستگاه آزمایشگاه سیار اهدایی از سوی سازمان بهداشت جهانی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بدون رعایت ضوابط فنی واردات خودرو و ثبت سفارش و با سود بازرگانی صفر درصد و معاف از مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد.

گفتنی است، با توجه به وقوع سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان سازمان جهانی بهداشت نسبت به اهدای دو دستگاه آزمایشگاه سیار به عنوان کمک های بشردوستانه اقدام کرد.

تصویب افزایش فوق‌العاده جذب کارکنان شهرداری ها

هیئت دولت هم‌چنین به استناد قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، با افزایش فوق‌العاده جذب مورد عمل کارکنان شهرداری ها به میزان حداکثر ۳۰ واحد درصد با تأیید وزیر کشور موافقت کرد.

گفتنی است، اعتبار مورد نیاز افزایش فوق‌العاده جذب موضوع این تصویب‌نامه از محل اعتبارات پیش‌بینی شده از محل منابع داخلی شهرداری های مربوط تأمین می شود.

اصلاح اساسنامه جامعه مشاوران مالیاتی ایران

در ادامه این جلسه اعضای دولت به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و با توجه به فعالیت جامعه مشاوران رسمی مالیاتی از زمان تشکیل تاکنون، به منظور رفع کاستی های اساسنامه و رفع نواقص و اداره بهتر جامعه مشاوران مالیاتی، پیشنهادات اصلاحی و الحاقی اساسنامه را تصویب کرد.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید