مراسم چهلمین روز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، امروز دوشنبه، ۲۱ بهمن‌ماه با حضور جمعی از مقامات استانی و اساتید دانشگاه در تالار ملاصدرا دانشگاه سیستان‌وبلوچستان برگزار شد.

به گزارش سلام نو، غلامرضا رضایی، رئیس دانشگاه سیستان‌وبلوچستان در این مراسم بیان کرد: انقلاب ما بر سه اصل توحید، مشارکت مردمی و رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و بیش از چهل سال است که شعار استقلال، آزادی و خودباوری را به گوش مردم جهان رسانده است.

وی ادامه داد: در این چهار دهه، دشمنان تلاش زیادی کرده‌اند که انقلاب اسلامی را شکست‌خورده نشان دهند. یک جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند تا انقلاب را فلج کنند، انواع تحریم‌ها را اعمال کردند تا انقلاب توان پیشرفت نداشته باشد، اما به اهداف خود نرسیدند.

رئیس دانشگاه سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده‌اند که با جنگ نظامی نمی‌توانند با ایران مقابله کنند؛ بنابراین به جنگ روانی دست زده‌اند و سعی دارند ناامیدی را به‌خصوص میان نوجوانان و جوانان ما ترویج دهند.

وی گفت: امروز انقلاب بیشترین نیاز را به دانشجویان دارد؛ وظیفه اساتید دانشگاهی این است که در مقابل جنگ روانی بایستند و امید را در دل دانشجویان زنده نگه دارند.

رضایی بیان کرد: شخصیت‌های ایثارگر و مجاهدی مانند شهید سلیمانی، آن‌قدر مجاهدت کرده‌ و امنیت برای ما ایجاد کرده‌اند که گاهی ما از اهمیت آن غافل می‌شویم. قدر امنیت را تنها زمانی درک می‌کنیم که ناامنی به وجود آید. نباید فراموش کنیم که اگر امثال شهید سلیمانی نبودند، قطعاً امروز شرایط کشور به‌گونه‌ای دیگر بود./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید