رمضان پرواز اعلام کرد هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در هموطنان ایرانی در شرق چین نداشته‌ایم.

به گزارش سلام نو، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای ضمن تشریح جزییات اقدامات انجام شده در خدمت رسانی به هموطنان مقیم شانگهای و استان های همجوار در موضوع کرونا اظهار کرد خوشبختانه تاکنون هیچ یک از هموطنان ایرانی شرق چین به این بیماری مبتلا نشده است.

«رمضان پرواز» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با همت جامعه ایرانیان بخصوص اتاق بازرگانان مقیم شرق چین و شانگهای و مشارکت نمایندگان مجامع دانشجویی و برخی دیگر از هموطنان مقیم، ستاد همیاری و کمک رسانی به ایرانیان شرق چین از حدود یک هفته پیش تشکیل شده و اقدامات زیادی انجام داده است.

وی افزود: در یک حرکت جهادی و قابل تحسین، تنها در مدت ۴ روز تعداد ۱۰ هزار ماسک، دستکش و ژل ضد عفونی مورد نیاز با بودجه اختصاص یافته از سوی اتاق بازرگانان مقیم شرق چین و شانگهای، خریداری و پس از انتقال به شانگهای بین هموطنان ایرانی مستقر در حدود ۲۰ شهر چین از طریق پست توزیع و ارسال شد.

سرکنسول ایران در شانگهای افزود: تهیه و ارسال نان از شهر ایوو توسط یکی از هموطنان مقیم برای ایرانیان شانگهای و بعضی دیگر از شهرهای اطراف و برگزاری کلاس های آموزشی توسط برخی از پزشکان ستاد برای هموطنان از طریق آنلاین جهت چگونگی مراقبت و مواجهه با ویروس کرونا از دیگر اقدامات ستاد همیاری شانگهای بوده است.

پرواز ضمن تشکر از مشارکت خوب و فعال هموطنان خاطر نشان ساخت: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران از روزهای اول بحران در ارتباط مستقیم و مستمر با جامعه ایرانیان مقیم از جمله دانشجویان در شهرهای مختلف حوزه نمایندگی قرار داشته و این ارتباط همچنان ادامه دارد.

او در پایان اظهار امیدواری کرد ملت خوب و دولت دوست چین بتوانند بسلامت و با اطمینان این بیماری خطرناک را هر چه زودتر کنترل و بر آن غلبه کنند.

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر چین در بیش از ۳۰ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

ویروس کرونا تا کنون جان ۸۱۳ تن را گرفته و ۳۷ هزار و ۲۵۲ تن دیگر را هم مبتلا کرده است با این حال با تلاش های دولت چین تا کنون دو هزار و ۷۲۹ تن هم بعد از درمان از مراکز درمانی مرخصی شده اند گزارش ها حاکی است ۲۸ هزار و ۹۴۲ تن هم مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید