سخنگوی جبهه پایداری ادعای وحدت شکنی این تشکل را فرار به جلو دانست و گفت: برخی از افرادی که تا دیروز دم از وحدت می‌زدند، به دنبال فشار بر نامزدها برای انتخاب یکی از دو لیست هستند.

به گزارش سلام نو، "مجید متقی فر"، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه پایداری برای رسیدن به وحدت گفتمانی و فراگروهی و خارج از مولفه‌های سهمیه‌بندی، مدلی را ارائه کرد که وحدت را در ۴ سطح دنبال می‌کرد.

وی ادامه داد: اولین سطح وحدت این بود که جریان‌هایی که در دایره نیروهای انقلاب شناخته می‌شوند، در آستانه انتخابات یکدیگر را تخریب نکنند، چرا که وقتی گروه‌هایی، هم را قبول دارند باید به این سمت بروند که از تخریب یکدیگر جلوگیری کنند.

متقی فر، سطح نخست وحدت را حداقلی دانست و درباره سطح دوم وحدت گفت: طبق این مدل، وحدت در سطح دوم، تعیین شاخص‌ها را شامل می‌شود. یعنی شاخص‌های کاندیدای مطلوب، بین اعضای جریان انقلاب تبادل شود.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: جبهه پایداری به اندازه وسع خودش قریب به ۴۰ شاخص را در حوزه‌های فردی، سیاسی، ‌ اجتماعی و عقیدتی تدوین کرد و به افراد موثر و گروه‌های جریان انقلاب از جمله نمایندگان محترم شورای ائتلاف ارائه کرد تا بتوانیم بر اساس شاخص‌ها و گفتمان، وحدت را حاصل کنیم.

متقی فر افزود: مقرر شد تا اعضای شورای ائتلاف، این شاخص‌ها را ارزیابی کنند و بر مبنای آن، رفتار شود.

وی، سطح سوم وحدت را حرکت به سمت ارائه نامزدهای مشترک دانست و گفت: در این سطح، طبق شاخص‌های مطرح شده، به برخی افراد می‌رسیم و تا جایی که می‌توانیم تعداد افراد مشترک را افزایش می‌دهیم و این کار هم جدا از تعصبات حزبی و جناحی انجام شود.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه ما اکنون در سطح سوم وحدت هستیم، اظهار داشت: گام چهارم رسیدن به وحدت ایده‌آل است که معتقد هستیم رسیدن به آن، هنوز از دستور خارج نیست و عملی است؛ یعنی رسیدن به یک لیست واحد.

متقی فر افزود: تحقق همه این مراحل منوط به تحقق مرحله دوم، یعنی شاخص‌هایی است که به شورای ائتلاف و سایر گروه‌های جریان انقلاب ارائه شده است.

سخنگوی جبهه پایداری با تأکید بر اینکه جبهه پایداری، هم مدافع وحدت است و هم پیگیر آن است و برای وحدت، مدل ارائه کرده است، تصریح کرد: در همین چارچوب، جبهه پایداری نامزدهای خودش را اعلام نکرد و صبر کرد تا شورای ائتلاف نامزدهای مدنظر خود را ارائه کند و زمانی که این شورا لیست ۹۰ نفره خود را اعلام کرد، جبهه پایداری بر اساس شاخص‌ها، ۶۰ نفر را از بین آن ۹۰ نفر و خارج از آن جمع، برگزید و اعلام کرد.

متقی فر با بیان اینکه قریب به ۲۵ نفر از لیست ۶۰ نفره جبهه پایداری با لیست ۹۰ نفره شورای ائتلاف، مشترک است، تصریح کرد: ما اکنون نیز مایل هستیم که این میزان اشتراک را رشد دهیم.

وی افزود: این کار با گفت‌وگو بر مبنای آن شاخص‌ها باید انجام شود تا بتوانیم بر اساس معیارها و شاخص‌های فکری و عملی به افراد مشترک بیشتری دست پیدا کنیم تا یک پیروزی گفتمانی رقم بخورد.

متقی فر ادامه داد: تعجب می‌کنیم که وقتی چنین مدلی را مطرح کرده‌ایم و بر اساس آن پیش آمده‌ایم و اکنون به سطح سوم آن رسیده‌ایم، صحبت از وحدت‌شکنی جبهه پایداری مطرح می‌شود و برای اینکه این موضوع را جا بیاندازند به یک حرف خلاف واقع استناد می‌کنند که آن، خروج جبهه پایداری از شورای ائتلاف است.

وی با بیان اینکه این ادعا، بر یک خبر کذب استوار است، گفت: جبهه پایداری اصلاً عضوی از شورای ائتلاف نبوده، به‌نحوی که حضور مستمر داشته باشد، بلکه همواره با اعضای شورای ائتلاف، گفت‌وگو داشته است و این گفت‌وگوها تا همین دوسه روز پیش هم به قوت خودش باقی بوده و نمایندگان جبهه پایداری و شورای ائتلاف، جلسات مثبت و مطلوبی را برگزار کرده‌اند که آخرین آن‌ها هم به شامگاه پنجشنبه هفته قبل برمی‌گردد.

متقی فر ادامه داد: اینکه جبهه پایداری لیستی را اعلام کرده، به این معنا نیست که بخواهد نظر خودش را به دیگران تحمیل کند. شورای ائتلاف می‌تواند افراد مشترک را در لیست خود قرار دهد یا قرار ندهد. اما جبهه پایداری به خاطر ایجاد وحدت، اعلام کرده که اگر این اتفاق رخ دهد، ما هم عمل می‌کنیم و از خواسته‌های خودمان تنازل می‌کنیم و تا جایی که افراد مشترک، در لیست شورای ائتلاف قرار بگیرد، ما هم آن‌ها را در لیست خودمان قرار می‌دهیم.

وی افزود: در مقابل این حرف، حرف جدیدی زده می‌شود، آن هم از سوی کسانی که تا همین یک هفته قبل، این موضوع را تئوریزه می‌کردند که اگر وحدت رقم نخورد، شکست قطعی است و جبهه پایداری را متهم می‌کردند که به‌سمت وحدت حرکت نمی‌کند. در حالی که جبهه پایداری، مدل وحدت را که چندماهی می‌شود ارائه کرده، تا گام سوم، صادقانه آن را پیش برده و اعلام کرده که آماده رشد و ارتقا آن است.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه تحقق وحدت در همین سطح سوم هم می‌تواند پیروزی گفتمانی خوبی را فراهم کند، تصریح کرد: ارائه دو لیست با اشتراک بالای دو سوم، زمینه پیروزی خوبی را برای جریان انقلاب رقم می‌زند. اما خبرها حاکی است که برخی از افرادی که تا دیروز دم از وحدت می‌زدند، به دنبال فشار بر نامزدها برای انتخاب یکی از دو لیست جبهه پایداری و شورای ائتلاف هستند که این،   قابل تعمل است و معلوم می‌کند کسانی به دنبال وحدت‌شکنی هستند که تا همین یکی دو هفته پیش، عَلَم وحدت را برداشته بودند.

متقی فر ادامه داد: در مقابل استدلال جبهه پایداری درباره وحدت در سه سطح، هیچ جوابی از سوی دوستان نیامده و شاهد فشار به کاندیداها هستیم که این موضوع در آستانه انتخابات، نگران‌کننده است. در حالی که ما باید بر اساس شاخص‌های انقلاب به‌سمت وحدت حرکت کنیم و از سلایق فردی تنازل کنیم، برخی اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه وحدت بر اساس اشتراک بالای دو لیست در حال تحقق است، تصریح کرد: هرنوع خبرپراکنی و خبر کذب که به وحدت در این سطح، آسیب بزند، به وحدت اصلی آسیب می‌زند.

سخنگوی جبهه پایداری با تأکید بر اینکه فارغ از اسامی و درجه‌بندی نامزدها، باید به اصل وحدت گفتمانی توجه کنیم، تصریح کرد: هر فردی که در یکی از گروه‌های جریان انقلاب قرار دارد و نمرات مطلوب را طبق شاخص‌ها کسب نمی‌کند و فاقد حداقل‌هاست باید از آن فرد گذر کنیم و نباید نگاه سهمیه‌ای و درجه یک ــ درجه دو به نامزدها داشته باشیم.

متقی فر افزود: البته رأی‌آوری هم یکی از معیارهای مهم در بستن لیست است، ولی معتقد هستیم در بین دو لیست ۹۰ و ۶۰ نفره، افرادی وجود دارند که بتوان به یک لیست با اشتراک بالا و یا حتی به لیست واحد رسید.

سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به جلسه چند روز قبل با اعضای شورای ائتلاف گفت: در این جلسه، اعضای شورای ائتلاف جز اظهار این نکته که برای پذیرفتن دو لیست با اشتراک بالا، معذوریت‌هایی دارند، استدلال دیگری مطرح نکردند. بنابراین، اینکه در برخی خبرگزاری‌ها مطرح شده که  جبهه پایداری وحدت‌شکنی کرده است، فرار به جلو است./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید