۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 41517626

هوآ چونینگ بیان کرد وزیر امور خارجه ایران اولین وزیر امور خارجه‌ای بود که به طور علنی از چین حمایت کرد و ایران سه میلیون ماسک بهداشتی را در مبارزه با کرونا به ما اهدا کرد.

به گزارش سلام نو، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از حمایت ظریف از اقدامات دولت چین در مبارزه با کرونا ویروس قدردانی کرد.

به نقل از روزنامه گلوبال تایمز، هوآ چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در نشست خبری خود با اشاره به پیام توییتری چند روز پیش محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در قدردانی از اقدامات دولت چین برای کنترل بیماری کرونا ویروس، گفت: وزیر امور خارجه ایران اولین وزیر امور خارجه‌ای بود که به طور علنی از چین حمایت کرد و ایران سه میلیون ماسک بهداشتی را در مبارزه با کرونا[به چین] اهدا کرد که این نشان از دوستی متعهدانه ایران با مردم چین است.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه چین به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در پی این مطرح می‌شود که ظریف در پیامی توییتری اظهار کرده بود: ایران در کنار چین ایستاده است.

او همچنین با اشاره به رایزنی خود با همتای چینی‌اش در این باره گفته بود : در تماسی تلفنی با دوست خوبم، وانگ یی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه چین، قدردانی و سپاس‌گزاری خود را برای  اقدامات موفقیت‌آمیز چین در مبارزه با بیماری مسری[کرونا ویروس] اظهار داشتم. چین نه تنها از وخیم‌تر شدن این بیماری مسری در داخل کشور جلوگیری کرد، بلکه مانع از شیوع آن در سطح بین‌المللی نیز شد. ما منفعت‌طلبی آمریکا از خطر آن را محکوم می‌کنیم. واضح است که چین در پیش‌گیری و کنترل آنفلونزای H۱N۱ در سال ۲۰۰۹ از آمریکا مسئولیت‌پذیرتر و موفق‌تر بوده است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید