محسن حاجی میرزایی بیان کرد تعالی و پیشرفت جامعه مهم‌ترین هدف مشترک مسئولین کشور است.

به گزارش سلام نو، وزیر آموزش‌وپرورش وظیفه مشترک مسئولان را تعالی جامعه دانست و گفت: هدف ما تربیت انسان‌هایی است که پس از فراغت از تحصیل مهارت زندگی را فراگرفته باشند.

محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر با تبریک دهه مبارک فجر اظهارکرد: امیدوارم با عنایت الهی انتخابات پرشوری را در پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی همه مسئولین در بخش‌های مختلف ماموریت مشترکی دارند لذا تقدیم آرامش، پیشرفت، سلامت و امنیت به مردم وظیفه مسئولین است.

وزیرآموزش‌وپرورش تعالی و پیشرفت جامعه را مهم‌ترین هدف مشترک مسئولین برشمرد و افزود: یکی از مسائل رایج توزیع مسئولیت‌ها و تمایز نقش‌هاست لذا این موضوع ما را از هم دور کرده و گرایش‌های صنفی، مرزهایی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: اگر هریک از مسئولین در حوزه خود موفقیتی داشته باشند اما در موفقیت نهایی موثر نباشند این موفقیت بی‌فایده است لذا باید مسئولین دقت کنند تا چه حد در پیشرفت مجموعه موثر هستند.

وزیرآموزش‌وپرورش تصریح کرد: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف اهداف اصلی را محقق کنیم چنان‌که از مصالح مختلف، یک ساختمان زیبا احداث می‌کنیم.

وی بر اهمیت نگاه ترکیبی تاکید و افزود: ترکیب اجزای یک مجموعه می‌تواند حرکت ایجاد کند لذا با این نگاه باید به ماموریت های خودمان توجه کنیم لذا بیش از اینکه نگران بخش مربوط به خودمان باشیم باید نگران حرکت مجموعه باشیم.

عضو کابینه تدبیر و امید بر نامطلوب بودن توسعه بدون الگو و هدف تاکید و عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی خدمات بسیار ارزشمندی با حجم بالایی انجام شد و دستاوردهای بسیاری را حاصل کردیم اما آنچه که باید به آن توجه کرد ترکیب این خدمات به نحوی باشد که فقر را از بین ببرد.

وی افزود: ما در آموزش و پرورش مسئول یادگیری هستیم برای آنکه جامعه‌ای قدرتمندتر و توانمندتر و توسعه یافته‌تر داشته باشیم باید تلاش کنیم لذا وقتی قادر خواهیم بود رسالت خود را به خوبی برای تربیت انسان شرافتمندانه انجام دهیم که بتوانیم پیوند خود را با سایر نهادهای جامعه برقرار کنیم و در این صورت می‌توانیم انسان‌هایی کلیدی و فعال در جامعه تربیت کنیم.

حاجی میرزایی گفت: هدف ما تربیت انسانی است که پس از فراغت از تحصیل یک مهارت زندگی را فرا گرفته باشد لذا هدف آموزش و پرورش این نیست که آدم‌هایی برای رفتن به دانشگاه تربیت کند بلکه تربیت عنصری فعال و قوی در برقراری تعامل با جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مجموعه آموزش و پرورش با همه بخش‌ها وارد یک تعامل شوند و یک هدف‌گذاری کنند تا هرساله ظرفیت اجرایی و کارایی در جامعه افزایش پیدا کند اگر اینطور شد می‌شود ظرفیت اشتغال را نیز افزایش دهیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وزیرآموزش‌وپرورش اظهار کرد: اگر ما بتوانیم مهارت‌های واقعی افراد را بالا ببریم و بین داشته‌های ذهنی و مهارت دستی ارتباط برقرار کنیم به اهداف‌مان خواهیم رسید.

وی در پایان گفت: در این خصوص باید الگویی جدید ارائه دهیم تا از مزایای آن بهره‌مند شویم.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید