علی ربیعی سخنگوی دولت در ایام الله دهه فجر گفت:این همراهی مردم و امام خمینی بود که  توانست به قرن‌ها نظام شاهنشاهی و دیکتاتوری در ایران پایان بدهد.

به گزارش سلام نو، «علی ربیعی» در نشست خبری روز دوشنبه با خبرنگاران باتبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال ما دو تبریک را همزمان با هم داریم؛ نخست تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دوم چهلمین سالگرد تاسیس نهادهای مردم سالار جمهوری اسلامی که چهل سال انقلاب را همین نهادها تضمین کردند

سخنگوی دولت چهلمین سالگرد انتخابات‌ها را نیز تبریک گفت و افزود: چهل سالی که پایان زمستان بود و آغاز بهار برای ملت ایران، بهار انتخاباتی و بهار نهادسازی برای ایرانی آزاد که همزمان با هم باید پیرامون آن با یکدیگر گفت و گو کنیم و به جشن بنشینیم.

ربیعی در ادامه یاد و خاطر امام خمینی (ره) را گرامی داشت و افزود: همراهی مردم و رهبری امام توانست به قرن‌ها نظام شاهنشاهی و دیکتاتوری در ایران پایان دهد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: به رغم اینکه ما در تبیین علت انقلاب کوتاهی کردیم در دورانی که سرنوشت انتخاب‌های ما را سفارتخانه‌ها و دربارها تعیین می‌کرد و صندوق‌ها هیچ ارزشی نداشت و هنوز در سابقه تاریخی نسلی ما باقی مانده که اگر کسی نمی خواهد از ایران بیرون برود. این بیان نفر اول مملکت در آن دوران بود نه اینکه بماند و زیستی را برایش فراهم کنیم.

ربیعی افزود: نظام امروز هم بدون اتکا به مردم نمی‌تواند به مسیر خود ادامه دهد. بنیانگذار کبیر انقلاب نیز بارها و بارها تاکید داشتند که اگر مردم نباشند نمی‌توان حکومت کرد و این نگاه در امام برآمده از درک کامل شیوه حکومت‌داری مبتنی بر عدالت و آزادی و مردم‌سالاری بود که آموزه‌های دینی ما نیز تحقق آن را نشان می‌دهد.

سخنگوی دولت گفت: آنچه انقلاب و خمینی کبیر به ما یاد این بود که مردم در راس امور هستند و میزان رای ملت است و آنها هستند که باید مقدرات خود را تعیین کنند. انقلاب با حضور مردم به پیروزی رسید و قطعا با حضور همین مردم می‌تواند تداوم، ثبات و اقتدار داشته باشد.

ربیعی عنوان کرد: دهه فجر امسال همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است. بدون تردید یکی از مهمترین رویدادهایی کشور  که در پیش روی ما است انتخابات مجلس شورای است.

وی خاطرنشان کرد: یادمان باشد انقلاب ما هم یک انتخاب بود و هم یک انقلاب انتخاباتی. انتخابات به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی بستری برای تصمیم‌گیری مردم در اداره کشور است. انتخابات در تمام دوره‌های خود از اهمیت ویژه برخوردار بوده است. اما تردید نکنیم که شرایط امروز بیش از هر زمان دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران حساسیت و ضرورت‌های خاص دارد.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید