رسانه های خارجی اعلام کردند که طالبان مانع از حضور نظامیان افغانستانی در محل سقوط هواپیمای آمریکایی شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، مقامات افغانستان اعلام کردند که نیروهای افغان و اعضای طالبان در محل حادثه سقوط هواپیمای آمریکا درگیر شده و طالبان اجازه ورود نظامیان افغانستانی به این منطقه را نمی‌دهد.

صبح روز گذشته گزارش شد که یک فروند هواپیما در ولایت «غزنی» افغانستان سقوط کرده است. در حالی که ابتدا شایعه شده بود که این هواپیما مسافربری بوده است، اما تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نشان داد که این هواپیما از نوع «بمباردیر E-۱۱A» نیروی هوایی آمریکاست. این هواپیمای ارتباطی به عنوان نقطه تماس در میدان نبرد به کار گرفته می‌شود.

پس از آن طالبان با صدور بیانیه‌ای سقوط این هواپیما را تأیید و اعلام کرد که تمام سرنشینان این هواپیما کشته شده‌اند. به گفته طالبان، این هواپیما حامل چندین افسر بلندپایه آمریکایی بوده است.

«خالد وردک» رئیس پلیس غزنی در این رابطه اظهار داشت: پس از اعلام حادثه سقوط هواپیما، نظامیان افغان به سرعت راهی منطقه شده اما در نزدیکی محل حادثه با نیروهای طالبان که در کمین نشسته بودند، درگیر شدند. این درگیری چند ساعت ادامه داشت.

وی افزود: ۴ نفر در این حادثه کشته شدند و ۳ نفر نیز زنده بودند که اطلاعاتی از این افراد در دست نیست. نیروهای نظامی افغانستان پس از این درگیری از منطقه عقب نشینی کردند.

در همین حال «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد: نیروهای افغانستان سعی داشتند با حمایت هوایی آمریکا به منطقه دسترسی پیدا کنند که با نیروهای طالبان درگیر شدند.

به گفته وی، حمله نظامیان افغان با شکست مواجه شد اما گروه طالبان به اعضای تیم نجات اجازه حضور در محل حادثه و یافتن اجساد را خواهد داد./ مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید