مصرف زیاد و بیش از حد مجاز مواد غذایی که در آن ها آفلاتوکسین باشد، عوارضی را به دنبال دارد و حتی می تواند، سبب بروز سرطان کبد شود.

البته هیچ نوع گزارش رسمی و مدرکی در دست نداشت.

برخی افراد هم ادعا کرده اند، که ذرت های علوفه ای که در سال 95 در کشور خریداری شده است، آلوده بوده اند و این ذرت ها به غذای دام ها تبدیل شده اند و شیر آن ها را آلوده کرده اند، ولی

. این علوفه ها به دلیل آلوده بودنشان هیچ وقت ترخیص نشده است.

. این ذرت ها در کشور پخش نشده اند.

. ذرت های وارد شده به کشور هایی غیر از کشور های همسایه ایران فروخته می شوند.

حال می خواهیم بدانیم، که چرا فرآورده های لبنیاتی که در ایران تولید می شود، سالم هستند؟

1. غذا و علوفه ای که دام ها مصرف می کنند، به طور دقیقی کنترل می شود.

2. هر نوع شیر خامی که بخواهد، وارد کارخانه ها شود، قبل از ورود توسط دانشگاه علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی کنترل و سپس تایید می شود. جالب است بدانید، شیری که پس از آزمایش آلوده باشد، از چرخه تولید خارج می شود.

3. استاندارد های ملی که در ایران وجود دارد، از استاندارد های جهانی سخت گیرانه تر و موشکافانه تر است. نکته، مقدار سم آفلاتوکسین مجاز در چند کشور:

ایران: 1/ 0 میکرو گرم

اروپا: 05/0 میکرو گرم

آمریکا: 5/0 میکرو گرم

4. فرآورده های لبنی ایران به کشور ها زیادی صادر می شود که هیچگاه این محصولات به دلیل داشتن سم آفلا توکسین مرجوع نشده اند.

در ضمن، در ایران مهم ترین علت سرطان کبد، هپاتیت نوع C و  B می باشد، همچنین هیچ گزارشی در مورد سرطان کبد و رابطه آن با آفلاتوکسین در کشور ایران ارائه نشده است.

این ماده (آفلاتوکسین) چیست؟

آفلاتوکسین نوعی سم قارچی طبیعی می باشد، که در همه جای دنیا وجود دارد و به وسیله خوردن مواد های غذایی مانند حبوبات، لبنیات و تخم مرغ به بدن فرد وارد می شود.

مضرات

مصرف زیاد و بیش از حد مجاز مواد غذایی که در آن ها آفلاتوکسین باشد، عوارضی را به دنبال دارد و حتی می تواند، سبب بروز سرطان کبد شود.

منبع شایعه

مهمانی به شبکه سوم تلویزیون دعوت شد. این مهمان ادعایی داشت و آن ادعا این بود که شیر هایی که در داخل کشور ایران تولید می شوند و به مصرف می رسند به این ماده سمی آلوده هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید