لعیا جنیدی معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: همه بخش های کشوری و لشکری عضو کمیته بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی باید پاسخگو باشند.

به گزارش سلام نو، لعیا جنیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره نحوه کار کمیته بررسی سانحه هواپیمای  اوکراینی در دولت، اظهار کرد: کمیته‌ای را هیات دولت به مسئولیت وزیر راه و شهرسازی تعیین کرده است که  سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت خارجه، وزارت دفاع، وزارت دادگستری، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سخنگوی دولت و ستاد کل نیروهای مسلح عضو این کمیته هستند. ما هم از معاونت‌های حقوقی این دستگاه‌ها از جمله نیروهای مسلح و وزارت دفاع دعوت کرده‌ایم که در جلسات حضور داشته باشند و آنها گزارش‌های خود را ارائه دادند.

وی تاکید کرد: دولت باید در این زمینه فعال باشد و در درجه اول به مردم و در مرحله بعد به کشورهایی که اتباع آنها در این هواپیما حضور داشتند، پاسخگو باشد.

جنیدی در  پاسخ به این پرسش که آیا دولت به اطلاعات بخش نظامی در این سانحه دسترسی دارد؟ تصریح کرد: همه بخش ها باید پاسخگو باشند؛ زیرا کشور در این زمینه نمی‌تواند چندگانه باشد. باید تمام بخش‌ها چه لشکری و کشوری پاسخگو باشند؛ اگر جایی در ارائه اطلاعات مشکلی باشد به رئیس جمهور اعلام می‌کنیم و ایشان هم به رهبری اعلام می‌کند؛ این یک مشکل کلی است وتجزیه پذیر نیست و باید این مشکل حل شود. تا حالا که بخش لشکری در جلسات گذشته حضور داشته و گزارش خود را ارائه داده است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید