معاون جنبش حماس اعلام کرد مقامات مصری که رغبتی به سفر اسماعیل هنیه به تهران نداشتند، از شرکت کردن هنیه در مراسم سردار سلیمانی دلخور شدند.

به گزارش سلام نو، معاون جنبش حماس اعلام کرد که مصری‌ها از سفر اسماعیل هنیه به تهران و شرکت در مراسم سردار سلیمانی دلخور شدند.

خلیل الحیه، معاون جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت  که مقامات مصری رغبتی به سفر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران نداشتند.

وی گفت که مصری‌ها از سفر هنیه به تهران و شرکت در مراسم تشییع سردار سلیمانی دلخور بودند.

الحیه همچنین گفت: حماس موضع مستقل خود را دارد و سفر اسماعیل هنیه به تهران نتایج مثبتی در بعد سیاسی روابط ایران و حماس به دنبال خواهد داشت. حماس به منظور حمایت از مساله فلسطین به دنبال تقویت روابط خود با کشورهای عربی، اسلامی و جهان است.

به نقل از اسرار الاسبوع وی در ادامه بر روابط قوی ایران و حماس تاکید کرد و گفت: زمانی که میان ایران و حماس اختلاف سیاسی به وجود آمد و این اختلاف دو سال به طول انجامید، جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از مقاومت ادامه داد و سردار شهید سلیمانی مشخصا در سال 2016 زمانی که با رهبران حماس دیدار کرد به این اختلافات پایان داد و روابط دو طرف قوی‌تر از قبل شد.

معاون هنیه با اشاره به اینکه مشارکت رئیس دفتر سیاسی حماس یک وظیفه اخلاقی و ملی است افزود: علیرغم مخالفت برخی کشورهای عربی، رهبران حماس در سفر به تهران هیچ تردیدی نداشتند. اگر برای بزرگداشت شهید سلیمانی به ایران نرویم پس چه زمانی به این کشور برویم؟

وی تاکید کرد: مسئولان حماس در شرایط سخت‌تر نیز به ایران سفر کردند و هیچ گاه از معادلات سیاسی منطقه هراسی نداشتند، زمانی که ایران در اوج تنش با عربستان و آمریکا بود و دقیقا زمانی که ایران پهپاد آمریکایی را ساقط کرد هم مسئولان حماس به ایران رفتند و حضور حماسی‌ها در آن شرایط بدین معناست که حماس در صف جمهوری اسلامی قرار دارد. پیام سیاسی آن سفر عمیق‌تر و مهم‌تر از پیام سفر برای تشییع سردار سلیمانی بود.

الحیه تاکید کرد که حماس به هر قیمتی از روابط خود با حماس دفاع می‌کند و جنبش حماس امروز بخشی از خط مشی ایران و حزب‌الله در مقابله با پروژه آمریکایی-صهیونیستی است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید