رییس جمهوری آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: اگر توافقی با اروپایی‌ها صورت نگیرد، تعرفه بر واردات خودرو به امریکا گزینه خوبی است.

به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، ترامپ در جمع خبرنگاران گفت که وی روز سه شنبه مذاکرات بسیار خوبی با اتحادیه اروپا داشته است، اما اگر توافق صورت نگیرد، واشنگتن تعرفه بر خودروهای وارداتی را در نظر خواهد گرفت.

ترامپ در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس با اشاره به تعرفه‌ها گفت: ما انتظار داریم که بتوانیم با اروپا معامله کنیم و اگر آن‌ها معامله‌ای انجام ندهند، ما مطمئناً بسیار جدی تصممیات جدید خواهیم گرفت.

کاخ سفید تا کنون بارها تصمیم خود در مورد وضع تعرفه بر خودروهای اروپا را به تعویق انداخته بوده است.

تهدید ترامپ مبنی بر تعیین تعرفه بر کالاهای کلیدی صادرات اروپا، باعث واکنش تند بسیاری از مقامات و شرکت‌های اروپایی شده است.

پیش از این روزنامه واشنگتن پست نوشت: یک هفته قبل از این که آلمان، فرانسه و انگلیس رسماً ایران را به نقض توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ متهم کنند، دولت ترامپ تهدیدی را برای اروپایی‌ها صادر کرد که مقامات هر سه کشور را شوکه کرد.

واشنگتن پست به نقل از مقامات اروپایی نوشت: ترامپ در پیام تهدید آمیز خطاب به اروپایی‌ها اعلام کرد که اگر آنان از سیاست‌های وی علیه ایران تبعیت نکنند و مکانیسم ماشه را اجرا نکنند، ایالات متحده تعرفه ۲۵ درصدی را به خودروهای اروپایی تحمیل می‌کند.

به دنبال فشارهای بی‌امان ترامپ، وزیران سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه عضو برجام هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای از آنچه فعال کردن مکانیسم حل اختلاف در این توافق بین‌المللی خوانده‌اند، خبر دادند.

در این بیانیه گفته شد: این تصمیم به ناچار، پس از گام‌های ایران برای کاهش تعهداتش در برجام اتخاذ شده است. / ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید