جلسه فوری وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال با حضور نمایندگان مبنی بر تصمیم جدید AFC در خصوص ممنوعیت میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا امروز برگزار می‌شود.نمایندگان ایران باید حواسشان باشد تا تصمیمی بگیرند که عربستانی‌ها و لابی‌هایشان دیگر جرات نکنند فوتبال ایران را دستمایه خواسته خود قرار دهند.

سلام نو – سرویس ورزشی: روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد: تیم‌های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا حق میزبانی ندارند و باید در کشور ثالث میزبان حریفان آسیایی خود باشند. تصمیمی ناعادلانه که با فشار کشورهای عربی و با توجه به شرایط سیاسی ایران گرفته شده به طوری که AFC با این تصمیم به نوعی قوانین کمیته المپیک بین‌الملل و به خصوص بند عدم دخالت سیاست در ورزش را نادیده گرفته‌اند.

این تصمیم با واکنش اولیه چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا همراه بود و محمد حسن انصاری فر، اسماعیل خلیل‌زاده، مسعود تابش و فرهاد حمید‌آوی اعلام کردند: عزت ایران مهم‌تر از هر چیزی است و حاضر نیستند زیربار این تصمیم ناعادلانه AFC روند.

با این وجود قرار بود جلسه‌ای در وزارت ورزش و جوانان با حضور نمایندگان باشگاه‌ها و فدراسیون‌های فوتبال برگزار شود تا تصمیم نهایی در خصوص واکنش ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شود. حالا باید دید فدراسیونی‌ها با نمایندگان باشگاه چه تصمیمی خواهند گرفت.

به نظر می‌رسد الان زمان پاسخگویی جدی از سوی باشگاه‌ها به AFC است سال‌ها حضور علی کفاشیان و مهدی تاج در کنفدراسیون فوتبال آسیا دردی را برای فوتبال ایران دوا نکرده و هیچ‌گاه نتوانستند با استفاده از لابی‌ها و روابط خوب با رییس AFC که همیشه پزش را می‌دادند حق ایران را بگیرند و نگذارند که همکاری‌ها و لابی‌های کشورهای عربی به خصوص عربستان سعودی چوب لای چرخ فوتبال ایران کنند. کسانی که در این چند سال فقط به فکر خود بودند و کاری برای ایران و میلیون‌ها هوادار فوتبال ایران نکردند.

حالا وقت ایستاده مردن فوتبال ایران است. وقت تسلیم نشدن در برابر خواسته‌های نامعقول و ناعادلانه کنفدراسیون آسیا که می‌تواند در صورت پاسخی مناسب از سوی باشگاه‌های ایرانی از جمله انصراف از لیگ قهرمانان آسیا مسئولان AFC را بترساند، زیرا سهم زیادی از مخاطبان این مسابقات ایرانی‌ها و هواداران باشگاه‌های پرطرفدار ایران هستند که در صورت بایکوت لیگ قهرمانان آسیا از سوی ایران AFC بسیاری از مخاطبان خود را از دست خواهد داد و کارهای اقتصادی و درآمدزایی این کنفدراسیون نیز دچار ضعف خواهد شد.

تا بعد از ظهر امروز مشخص می‌شود که چرا با وجود تضمین وزارت ورزش جوانان به AFC مبنی بر امنیت ایران برای میزبانی در مسابقات آسیایی مختلف چنین نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران فرستاده شده اما تنها چیزی که مشخص است این است که نمایندگان فوتبال ایران پس از این جلسه باید تصمیمی بگیرند که دیگر عربستانی‌ها و مسئولان ناعادل کنفدراسیون فوتبال ایران به فکر کولی‌ گرفتن از ایران نباشند و نتوانند فوتبال ایران را به عروسک خیمه‌شب بازی خود در آورند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید