دولت آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد نشست برلین درباره لیبی وضعیت ترافیک در پایتخت تأثیر خواهد داشت و منطقه پرواز ممنوعی بر فراز مقر دولت و مقر تجمع رؤسا و رهبران ایجاد خواهد شد. 

به گزارش سلام نو، دولت آلمان در آستانه برگزاری نشست برلین درباره لیبی سطح آماده‌باش خود را به بالاترین درجه رساند.

به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دولت آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست برلین درباره لیبی که فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود بر وضعیت ترافیک در پایتخت تأثیر خواهد داشت. ما منطقه پرواز ممنوعی را بر فراز مقر دولت و مقر تجمع روسا و رهبران ایجاد خواهیم کرد. رانندگان تاکسی‌ باید در روزهای برگزاری نشست برلین یعنی شنبه و یکشنبه از تردد در مرکز شهر خودداری کنند چراکه هیئت‌های عالی‌رتبه‌ای از ۱۱ کشور به همراه نمایندگان سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب در این نشست خواهند بود.

پلیس آلمان نیز اعلام کرد ساکنان برلین اواخر هفته شاهد ترافیک سنگین خواهند بود.

به گفته پلیس، وضعیت آماده‌باش در پایتخت به بالاترین درجه رسیده است.

از سوی دیگر، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش و غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی و رزماری دی‌کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی در نشست شرکت خواهند کرد.

وی گفت: دبیرکل سازمان ملل به عنوان ناظر به برلین نمی‌روند بلکه به عنوان شخص کارآمد و فعال به این نشست می‌رود. چیزی که ما به آن نیاز داریم این است که طرف‌های لیبیایی درباره ازسرگیری مذاکرات متحد شوند و از سوی دیگر ما خواهان توقف مداخله‌های خارجی هستیم.

وی گفت: گوترش امیدوار است جامعه جهانی بار دیگر ثابت کند که به حمایت از روند سیاسی و توقف مداخله در امور لیبی و احترام به ممنوعیت سلاح پایبند است.

همچنین هیئت سازمان ملل در لیبی خواهان آزادی سهام سرقیوه، عضو پارلمان لیبی شد. وی به خاطر انتقاد از حمله خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی به طرابلس به دست افراد مسلح در مقابل منزلش ربوده شد.

در بیانیه این هیئت آمده است: ما موضوع ربودن سرقیوه را پیگیری می‌کنیم و مسوولیت کامل آن به عهده مقامات شرق لیبی است. آن‌ها باید به قوانین حقوق بشر احترام بگذارند.

در همین راستا انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در توییتی اعلام کرد: ما از تلاش‌های آلمان برای برگزاری نشستی درباره لیبی و اهداف جامعه جهانی برای تحقق ثبات در آنجا حمایت می‌کنیم.

وی گفت: ما به موفقیت نشست برلین چشم دوخته‌ایم و بر اهمیت تلاش‌های مشترک برای پایان نزاع تأکید داریم.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید