یوفا قصد دارد تغییراتی در فرمت برگزاری لیگ قهرمانان اروپا ایجاد کند؛ به این معنا که تیم‌ها به جای حداکثر ۱۳ بازی در ۱۷ دیدار به میدان خواهند رفت.

به گزارش سلام نو، در جلسه اخیری که در شهر پاریس برگزار شد باشگاه‌های بزرگ اروپایی موافقت کردند که تغییراتی در تقویم و ساختار بازی ها ایجاد شود؛ اتفاقی که می تواند در درآمدزایی باشگاه ها تغییرات چشمگیری ایجاد کند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد بازی ها در چهار روز برگزار خواهد شد که این موضوع می‌تواند به افزایش سطح درآمد باشگاه‌ها کمک ویژه ای بکند. از سوی دیگر در صورتی که توافقات لازم انجام شود، بازی ها از فصل ۲۵-۲۰۲۴ با فرمت جدید برگزار خواهد شد.

برای برگزاری مسابقات به این شکل دو راه حل وجود دارد. یک راه‌حل اتفاقی است که بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ نیز انجام می شد. به این معنی که می‌توان در یک هشتم، یک مرحله دیگر به صورت گروهی اضافه کرد. تیم‌ها در این مرحله به جای دو بازی ۶ بازی انجام می‌دهند و سپس به صورت مستقیم به یک چهارم صعود می‌کنند.

راه حل دیگر اما این است که به تعداد تیم ها در مرحله گروهی اضافه شود؛ اتفاقی که منجر می شود بازی ها از ۸ گروه ۴ تیمی به ۶ گروه ۶ تیمی تغییر حالت دهد؛ موضوعی که البته به طور کلی در فرم مسابقات تغییر ایجاد می‌کند. همچنین تیم ها به جای انجام ۷ بازی، ۱۰ دیدار در مرحله گروهی انجام خواهند داد. از سمت دیگر دو تیم از هر گروه به شکل مستقیم به مرحله بعدی صعود می کند و چهار تیم برتر سوم نیز به همراه آنها راهی مرحله بعد خواهند شد./ ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید