یک مقام مسئول آمریکایی فاش کرد که عربستان ماه گذشته میلادی حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای هزینه‌های استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور پرداخت کرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از سی‌ان‌ان، یک مقام آمریکایی فاش کرد که عربستان سعودی ماه گذشته میلادی سری نخست هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور را به مبلغ حدود ۵۰۰ میلیون دلار پرداخت کرد.

پیش از این پنتاگون نتوانسته بود به طور دقیق مشخص کند که عربستان چه میزان هزینه‌ای را پرداخت کرده است اما «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرده بود که ریاض عملا یک میلیارد دلار به حساب بانکی وابسته به آمریکا واریز کرده است.

سی‌ان‌ان به نقل از «ربکا رباریش» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: «در راستای دستورالعمل‌های رئیس‌جمهور برای افزایش تقسیم بار مشارکت، وزارت دفاع عربستان سعودی را در تقسیم هزینه استقرار نیروهای آمریکایی که از امنیت منطقه حمایت کرده و مانع انجام اعمال خصمانه هستند،  مشارکت داده‌ایم. دولت سعودی با کمک به تضمین و تأمین هزینه این فعالیت‌ها موافقت و سهم نخست را پرداخت کرده است».

وی تأکید کرده بود: «بحث و گفت‌وگوها برای رسمیت بخشیدن به مکانیزم مشارکت آینده برای جبران هزینه عملیات استقرار نیروها در جریان است».

سی‌ان‌ان تأکید کرده بود که سفارت عربستان در واشنگتن به درخواست این شبکه برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداده است.

آمریکا هزاران  نفر از نیروهای اضافی و باتری دفاع موشکی را در عربستان سعودی مستقر کرده است.

عملیات استقرار نیروهای آمریکایی در عربستان پس از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ صورت گرفته است./ ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید