داشتن پوست چرب واقعاً آزاردهنده است. سبوم، کثیفی و آرایش مهمترین عوامل موثر بر پوست هستند. تمام چیزی که نیاز دارید شستشوی صورت بامواد غیر روغنی، برای کنترل سبوم و استفاده از یک مرطوب کننده خوب برای مقابله با خشکی پوست است.

استفاده از بعضی مواد طبیعی به عنوان ماسک، مانند چای سبز و عسل و خاک رس نیز به شما کمک می کنند. زندگی با پوست چرب می تواند بسیار مشکل باشد و آرایش فقط مشکلات پوستی را پنهان کند.  استفاده از پودر در تمام مدت می تواند وقت گیر و خسته کننده باشد. پوست چرب زمینه پرورش آکنه است. پوست چرب به توجه و مدیریت زیادی احتیاج دارد و اگر روش های اشتباه را ادامه دهید، فقط باعث افزایش چربی روی صورت می شود. ایده سبوم باید کنترل شود و اجازه ندهید پوست خشک شود. اگر پوست شروع به خشک شدن کند، غدد چربی روغن بیشتری تولید می کنند. در زیر راهکارهایی برای کنترل سبوم آورده شده است.

1. روغن پاک کننده

پاک کردن پوست با روغن پاک کننده می تواند یک تکنیک فوق العاده باشد. یک روغن پاک کننده پوست را خشک نمی کند، در عوض باعث اضافه شدن رطوبت می شود.  برخی از روغن هایی که می توانید امتحان کنید روغن توت گندم سیاه و روغن جوجوبا هستند. روغن جوجوبا چربی صورت را متعادل می کند. این تئوری ها از نظر علمی اثبات نشده، بنابراین باید برای واکنش روی پوست امتحان کنید، که آیا پاسخ می دهد یا خیر؟

2. صورت خود را فقط دو بار در روز بشویید

داشتن پوستی چرب باعث می شود که شما اغلب بخواهید صورت خود را بشویید، اما بسیار مهم است که آن را به دو بار در روز و بعد از عرق کردن محدود کنید. شستن باعث از بین رفتن روغن های طبیعی می شود که به ماندگاری و سلامت پوست کمک می کنند. همیشه مطمئن شوید که بعد از استفاده از روغن پاک کننده، صورت خود را بشویید تا روغن اضافی آن از بین برود. از محصولات با اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید استفاده نکنید، مگر اینکه پوست شما مستعد آکنه باشد. حتی در این صورت از آن فقط در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید تا قسمت سالم پوست در معرض آسیب قرار نگیرد.

3. ماسک صورت (2-3 بار در هفته)

پوست چرب بسیار مستعد ابتلا به آکنه است، از این رو یک ماسک صورت 2-3 بار در هفته به مبارزه با رشد منافذ کمک می کند و روغن و کثیفی قرار گرفته در منافذ را از بین می برد. این یک روش آرامش بخش برای کمک به جوان سازی پوست است. علاوه بر این، همیشه به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اسید هیالورونیک یا آلفا هیدروکسیل اسید (AHA) برای کنترل چربی اضافی باشند.

پاپایا با روغن و باکتری ها مبارزه کرده و به کاهش ملانین کمک می کند. فقط کافی است برخی از میوه های تازه را با هم مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید.

4. خاک رس

بیشتر ماسک ها خاک رس را دارند. می توانید پودر سفال آرایشی را خریداری کنید. خاک رس جاذب روغن است. سعی کنید آنرا با مقداری پاپایا تازه برای ماسک مخلوط کنید و به مدت  15 دقیقه روی پوست بگذارید.

لیمو و سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری آب لیمو ترکیب کنید و آن را به عنوان ماسک بر روی صورت قرار دهید. همچنین می توانید مقداری توت فرنگی پوره شده را به عنوان ویتامین C اضافه کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید