این حرف تکرار همان حرف همیشگی است که کِی و چه وقت و تحت چه شرایطی مردم محرم می‌شوند و حق دارند از درست و غلط تصمیم مسئولان با خبر شوند؟ کی می‌شود که به جای بی بی سی و سی ان ان و نخست وزیر کانادا و انگلیس ما درست و غلط مسئولین ایران را از خوشان بشنویم؟

سلام نو – سرویس سیاسی: بالاخره خبری که در راه بود رسید و تایید شد که هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هواپیمایی اوکراین به دست پدافندی ایران ساقط شد تا آتشی نو به دل داغدیدگان این فاجعه بیافتد، آتشی که از آتش مرگ عزیز هم داغ‌تر است و آن را بیش از پیش شعله‌ور می‌کند و آن آتش دروغ و بی‌اعتمادی است.

در حالی که مردم در فضای مجازی و خیابان‌ها اخبار بی بی سی و ایران اینترنشنال را دروغ می‌پنداشتند و می‌گفتند ساقط شدن هواپیما با پدافند خودی محال است و این اتفاق افتاده بوده رئیس سازمان هواپیمایی کشور به دوربین‌ها چشم دوخت و به راحتی آب خوردن به دروغ گفت: امکان انفجار بر اثر شلیک موشک از لحاظ فنی وجود نداشته است.

اما بالاخره بعد از چند روز چشم در چشم مردم دوختن و دروغ گفتن در نهایت ستاد کل نیروهای مسلح بیانیه‌ای داد و تایید کرد که "بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد" هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ "مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی" گشت.

ضعف پروتکل‌ها، اشتباه سازمانی و شخصی و البته بیش از همه دروغ‌گویی پی در پی مسئولین باعث شد تا آن اتحاد و اعتماد ایجاد شده زیر تابوت شهید قاسم سلیمانی با طوفان این دروغ سهمگین به باد برود.

یک کاربر توئیتر با اشاره به زاویه خاصی از این دروغ بزرگ به مردم می‌نویسد: خفت از این بالاتر که دشمن ما به ما راست گفت و ما به خودمون دروغ؟

این حرف تکرار همان حرف همیشگی است که کِی و چه وقت و تحت چه شرایطی مردم محرم می‌شوند و حق دارند از درست و غلط تصمیم مسئولان با خبر شوند؟ کی می‌شود که به جای بی بی سی و سی ان ان و نخست وزیر کانادا و انگلیس ما درست و غلط مسئولین ایران را از خوشان بشنویم؟

فاجعه چه وقت بدتر می‌شود؟ وقتی که می‌گویند رئیس جمهور از ماجرا بی‌خبر بود و رهبری به عنوان فرمانده کل قوا از این فاجعه بی‌اطلاع نگاه داشته شده.

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور با اشاره به بی اطلاعی روحانی می‌نویسد:

تا عصر  جمعه، آنچه برای رییس‌جمهور قطعیت داشت منحصربه اطلاعات فنی بود وگزارش ستادکل نیروهای مسلح،عصر دیروز به رییس‌جمهور ارائه شد.بلافاصله جلسات مرتبط از جمله جلسه‌ شبانه‌ شورای عالی امنیت ملی تشکیل وبیانیه‌‌ ایشان نیزدرساعات پایانی ‌دیشب آماده بود و پس از اطلاعیه ستاد کل منتشر شد.

محمد صالح مفتاح، معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر و فعال رسانه‌ای اصولگرا نیز با اشاره مخفی ماندن ماجرا از رهبری در توییتی می‌نویسد:

خبر پدافند و دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی را تا عصر دیروز از رهبری پنهان کرده بودند. دیروز رهبری گفتند: حتما به مردم گفته شود. چرا از فرمانده کل قوا و مردم پنهان کردنده‌اند؟ نباید کسی که مخفی کرده محاکمه و برکنار شود؟

آیا این اهالی رسانه فکر نمی‌کنند چنین اخباری بیش از این که نشانه بی‌خطا بودن مسئولین باشد مایه آبرو ریزی است و نشان می‌دهد دو مسئول اصلی و ارشد کشور را می‌شود به سادگی از اخبار مهم مملکتی بی‌خبر گذاشت؟

واقعا چه می‌توان گفت؟ چه می‌توان کرد؟ چه باید کرد؟ به چه کسی باید خرده گرفت؟ از چه کسی باید گلایه کرد؟ از چه کسی باید شکایت کرد و به کجا باید شکایت برد؟

کجاست نگاه انقلابی که مردم ولی نعمت مسئولانش بودند؟ کجاست نگاه قاسم سلیمانی که به خاطر نجات زنان عرب جوانانش را به دل گرگ‌های می‌فرستاد؟

روزی بود که مهدی باکری یک‌تنه زیر آتش بی‌امان عملیات رمضان پشت نفربر نشسته بود و کشته‌ها را به عقب می‌فرستاد. وقتی گفتند دستور قرارگاه (عزیز جعفری) این است که برگردی، گفت: «تا تک تک بچه‌های مردم رو از اینجا جمع نکنم بر نمی‌گردم عقب، چطور تو روی پدرمادرهاشون نگاه کنم.»

روزی بود که حسن باقری صدر نشین سپاه بود و تنش از کشته دادن می‌لرزید و خطاب به فرماندهان سپاه می‌گفت: ما بر‌ایمان شهید دادن در شناسایی سخت شده، ولی خیلی راحت شده که ۳۰۰ جنازه را در عملیات وسط معرکه بگذاریم و عقب برگردیم... هنوز مطالب این عملیات به صورت کامل در داخل مردم منعکس نشده است، الان اگر داخل مردم بروید، سرشان علامت سوال است که جنازه بچه‌های ما کجاست. بروید شهرتان تا ببینید چه خبر است... اوایل جنگ بچه‌های تبریز در دهلاویه ۷۰ تا شهید دادند. خدا شاهد است که همه تنشان می‌لرزید. حالا هزار تا، دو هزار تا، سه هزار تا، اصلاً انگار نه انگار. اگر فردا بهمان بگویند ۱۰۰ هزار تا، انگار یک با هزار فرقی ندارد.

او در آخر با زبانی تلخ به طعنه می‌زند: من برای این، جوابی در روز قیامت ندارم. اگر برادر‌ها جواب دارند، خوش به حالشان. من جواب ندارم بدهم.»

حالا با فاجعه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی مشخص نیست آیا برادرها جوابی برای روز قیامت هم نه برای همین مردم که ولی نعمت مسئولان انقلاب هستند دارند یا خیر؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید