وکیل مدافع فریبا عادلخواه اعلام کرد موکلش از اتهامات جاسوسی و تشویش اذهان عمومی تبرئه شده است.

به گزارش سلام نو، سعید دهقان در این باره اظهار کرد: خانم عادلخواه علاوه بر تبرئه از  اتهام جاسوسی،  از اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق طرح مباحثی نظیر «مخالفت با قانون حجاب اجباری و مخالفت با قوانین تبعیض آمیز میان زن و مرد» هم تبرئه شد.

وی افزود: در جلسه رسیدگی به پرونده عادل خواه که بیش از سه ساعت طول کشید، شعبه اول بازپرسی دادسرای امنیت شهید مقدس اوین، پس از اخذ آخرین دفاع و همچنین دفاعیات کتبی و شفاهی، در نهایت در مورد اتهامات جاسوسی و تشویش اذهان عمومی برای فریبا عادل خواه، قرار منع تعقیب صادر کرد.

دهقان تصریح کرد: با توجه به تأیید دادستانی، کیفرخواست با دو اتهام دیگر با عناوین «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم» و «تبلیغ علیه نظام» به دادگاه انقلاب می‌رود که فکر میکنم شعبه مربوطه، هفته آینده مشخص می‌شود.

دهقان درباره پرونده رولاند گابریل مارشال نیز گفت: جلسه بازپرسی آقای رولاند گابریل مارشال هم حدود دو ساعت به طول انجامید و پس از تصمیم قضایی بازپرس و تأیید دادستانی، کیفرخواست برای او  به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی صادر شد و پرونده به دادگاه انقلاب می‌رود.

بر اساس این گزارش، پیش از این سعید دهقان گفته بود که بازپرس پرونده با آزادی موکلینم به قید وثیقه موافقت کرده است ولی معاون دادستان با این امر مخالفت کرده؛  لذا برای رفع اختلاف، پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید