کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته به آن توسط مجلس شورای اسلامی تروریستی اعلام شد.

به گزارش سلام نو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون«اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» مصوبه ۱۳۹۸/۲/۳ که در واکنش به شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی به صورت سه فوریتی در جلسه امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، اختصاص مبلغ ۲۰۰میلیون یورو به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تصویب کردند.

نمایندگان ضمن اصلاح مواد این قانون عبارت «کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته و عاملان و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» را قبل از عبارت‌های «فرماندهی مرکزی آمریکا، نیروها و سازمان ها نهادهای تحت فرمان این فرماندهی» و «فرماندهان ستاد فرماندهی آمریکا» در ماده ۴قانون «اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» اضافه گردید.

این پیشنهادات اصلاحی بدون هیچ رای مخالف در صحن مجلس به تصویب رسید.

در ادامه بررسی جزئیات طرح سه فوریتی ماده الحاقی به قانون «اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» به شرح زیر اضافه شد:

ماده الحاقی _ دولت موظف است جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.

ریاست مجلس در هنگام تصویب ماده الحاقی و در جواب ابهامات مطرح شده توسط برخی نمایندگان مجلس توضیح داد مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو درخصوص بودجه سال ۱۳۹۸ بودجه و اذن برداشت این مبلغ از صندوق توسعه ملی را شب گذشت توسط وی اخذ شده است که در آینده متن این اذن به نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان ارائه خواهد شد.

همچنین وی درباره سال ۱۳۹۹ نیز تاکید کرد، بودجه سال آینده در لایجه بودجه که در حال حاضر در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است وارد خواهد شد.

این ماده الحاقی نیز با ۲۲۹ رای موافق ۳ مخالف و ۲ متتنع از ۲۳۳ نماینده حاضر به تصویب رسید، اما به دلیل تشکیک در ذکر عبارت «اخذ اذن رهبری» در متن قانون توسط فقها و حقوقدانان شورای نگهبان که در جلسه حاضر بودند،  در ادامه علی لاریجانی تصویب لایحه الحاقی را به بعد از انجام شور اعضای شورای نگهبان موکول کرد.

بر اساس ماده ۱ طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا ، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) و سازمان‌ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه کمک اعم از نظامی اطلاعاتی، مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به این نیروها همکاری در اقدام تروریستی محسوب می‌گردد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید