آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد همکاری این نهاد با ایران مثل گذشته ادامه خواهد یافت.

به گزارش سلام نو، آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد که ایران اعلام کرده همکاری با این نهاد همانند قبل همچنان ادامه می‌یابد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که کشورهای عضو را در جریان آخرین تحولات در ایران پس از اینکه این کشور گام نهایی خود را در کاهش تعهدات برجامی‌اش اعلام کرد، قرار می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از آنکه ایران اعلام کرد تمام محدودیت‌های عملیاتی خود در برجام را کنار خواهد گذاشت، امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای تصریح کرد: ما از اطلاعیه ایران در این زمینه مطلعیم و آژانس کشورهای عضو را در زمان مناسب در جریان آخرین تحولات در ایران قرار خواهد داد.

آژانس افزود: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فعالیت‌های خود در راستای نظارت و راستی‌آزمایی در ایران ادامه می‌دهند. آژانس در همین راستا، کشورهای عضو را در زمان مناسب از آخرین تحولات مربوطه مطلع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دولت جمهوری اسلامی یک‌شنبه شب طی بیانیه‌ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد. ازین‌رو، جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به گام پنجم ایران در کاهش تعهدات برجامی تاکید کرد که این اقدام در چارچوب برجام برداشته شده است.

تروئیکای اروپا موسوم به گروه "E3" نیز بدون اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و قصور خود در جبران بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در بیانیه‌ای مشترک با طرح ادعای واهی "انجام اقدامات خشونت آمیز توسط ایران" خواستار پرهیز از این اقدامات و خواستار از سر گرفته شدن رعایت مفاد گنجانده شده در توافق هسته‌ای سال 2015 با قدرت‌های جهانی شدند.

محمد جواد ظریف در صفحه توییتر خود نوشت: به عنوان پنجمین و آخرین گام جبرانی ذیل پاراگراف ۳۶ برجام، از این پس، تعداد سانتریفیوژها هیچ محدودیتی نخواهد داشت. این گام در چارچوب برجام است و همه پنج گام در صورت اجرای موثر تعهدات متقابل، برگشت‌پذیر است. همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه خواهد یافت.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید