رئیس دانشگاه لرستان گفت: رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهید سپهبد سلیمانی از عوامل سرافرازی جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان، بوده است و شهادت وی وحدت و انسجام مردم را بیشتر کرد.

به گزارش سلام نو، خسرو عزیزی امروز در کارگاه هم‌اندیشی و معرفت‌افزایی ائمه جماعات و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: همان‌گونه که مجاهدت‌ها و رشادت‌های سردار افتخارآفرین اسلام، حاج قاسم سلیمانی، از عوامل مهم سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و جهان بود، شهادت ایشان هم وحدت و انسجام مردم را بیشتر کرد و چهره کریه و جنایتکار آمریکا را به جهانیان، نشان داد.

وی افزود: برگزاری این‌گونه نشست‌های هم‌اندیشی، یک اقدام مهم جهت افزایش سطح معنویت دینی در محیط‌های دانشگاهی و در راستای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه است.

عزیزی با بیان این‌که فعالیت ائمه جماعات در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، یک برکت برای تقویت معنویت و توجه به تعهد در کنار تخصص است، اضافه کرد: همان‌گونه که استاد شهید مطهری گفته‌اند تعهد و تخصص، باید همراه هم و در کنار همدیگر باشند و فعالیت ائمه جماعات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در راستای ترویج و گسترش معنویت دینی و تعهد بین دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان است.

رئیس دانشگاه لرستان، ادامه داد: از نقطه نظرات و دیدگاه‌های ائمه جماعات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، باید بیشتر از گذشته، جهت هرچه اسلامی‌تر شدن دانشگاه‌ها، استفاده کرد.

غلامعلی افروز، از چهره‌های شاخص و ماندگار در حوزه روانشناسی در سطح کشور و استاد ممتاز دانشگاه تهران نیز در این کارگاه آموزشی مباحثی درباره شاخص محبوبیت و مقبولیت انسان‌ها از نگاه پیامبر گرامی اسلام (ص)، بیان کرد و گفت: توجه و رسیدگی به حوائج مردم بدون چشم‌داشت و منت، ازجمله شاخص‌های محبوبیت و مقبولیت در تعالیم پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

وی ویژگی بارز یک انسان محبوب از نگاه دینی را منطقی بودن و عاطفی بودن، دانست و بیان کرد: شهید سردار سلیمانی، یک شخصیت محبوب بود؛ زیرا ایشان، هم دارای اقتدار عاطفی و هم دارای اقتدار نظامی بود./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید