رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه شبکه سازی جریان جهادی را در بسیج سازندگی داریم، گفت: ما فرمانده گروه های جهادی نیستیم اما هرچه در توانمان هست، می گذاریم.

به گزارش سلام نو، سردار"محمد زهرایی" شامگاه چهارشنبه در نشست خبری در کرمان با اشاره به وضعیت کنونی کشور اظهار کرد: کمپین فشار حداکثری علیه ایران اسلامی از جنبه تهاجم اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... عبور کرده و همه تیرهایی که استکبار داشته رها کرده و آخرین تیر را می زند که قشر آسیب پذیر را که پای انقلاب بوده و در بزنگاه ها با جانفشانی خود نهال انقلاب را آبیاری کرده به اعتراض بکشاند.

وی افزود: زمانی فتنه ۸۸ را از جریان روشنفکرمآبی داشتیم که دغدغه آنها معیشت و اقتصاد نبود و بدنه مردم با دغدغه روشنکفری همراهی نمی کرد اما چند سال است که دشمن نشانه گرفته از قشر متوسط به پایین جامعه را به کف خیابان بیاورد و اینها کسانی هستند که امام فرمود "انقلاب انقلاب پابرهنگان است و بترسید از روزی که این مردم به کف خیابان بیایند که آن روز دیگر یوم‌الله نیست".

زهرایی تصریح کرد: از سوی دیگر سوءمدیریت برخی مسوولان که در چند سال اخیر رخ داده و بی سلیقگی تام آن در بنزین بود، که به این مسائل دامن می زند و برخی دنبال این هستند که ناامیدی را در جامعه ترویج کنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: دشمن همه قوای خود را جمع کرده که مردم را ناامید کند و ناامید کردن یک اصل برای دشمن است، اینکه نشان بدهند نظام کارآمد است و اگر فساد در یک درصدی از مسوولان وجود دارد بگویند همه فاسد شده اند.

وی افزود: بخش واقعی قابل کتمان نیست و قرار نیست کسی مشکلات را کتمان کند اما روی دیگر سکه این است که اگر مردم ناامید شوند هیچ گونه نمی شود امیدوارشان کرد لذا از بچه های ارزشی انتظار می رود در رسانه روی این اصل کار کنند؛ متاسفانه هر چه دشمن در فضای رسانه ای بیشتر وارد شده ما کمتر خودمان را مسلح کرده ایم.

زهرایی اظهار کرد: در این مقطع حساس امیدوار کردن مردم خیلی مهم است و باید الگوها، استعدادها و جاهایی که کار خوب انجام شده را نشان بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: سپاه و بسیج یکی از اولویت های خود را محرومیت زدایی گذاشته و این مسئله از رسالت خارج شده و ماموریت است و تعهد داریم و با نقشه راه پیش می رویم.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اخیرا در هیئت رییسه کل سپاه برای همه یگان های مستقر در استان ها تعیین خط حد تعریف شده تا یگان ها در محلات حاشیه شهر، روستا و دهستان محرومیت زدایی و در مردم امیدآفرینی کنند.

وی با اشاره به این فرموده مقام معظم رهبری که "منطق بسیج تبدیل تهدید به فرصت است"، افزود: برخی از آسیب ها دارد تبدیل به تهدید می شود که باید فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی خیلی به این مسئله توجه کنند. به عنوان مثال دشمن از موج بیکاری و اعتراضاتی که اغلب به حق است سوءاستفاده می کند و سوار کار می شود و اتفاقات اخیر کاملا برنامه ریزی شده بود و از موج مردمی استفاده می کنند که حرفشان(مردم) هم حق است.

زهرایی با اشاره به اینکه اگر فضای مجازی درست مدیریت نشود، یک تهدید بزرگ است، تصریح کرد: حاشیه شهرها به یک آسیب تبدیل شده که باید مطالعه و روی آن کار شود و باید محرومیت زدایی بشود که اولویت اول محرومیت زدایی آب است؛ آب شرب، مجتمع آبرسانی و ...

وی بیان کرد: بسیج در بیش از ۳۰۰ محله در حاشیه شهرها دارد کار می کند که باید به گونه ای کار کنیم تا برای مهاجرت جذاب نشود و از سوی دیگر تبدیل به محل امن شهروندی بشود.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه شبکه سازی جریان جهادی را در بسیج سازندگی داریم، گفت: ما فرمانده گروه های جهادی نیستیم و نمی خواهیم آنها را در سیطره خود بیاوریم و ادعای حمایت مالی هم نداریم اما هرچه در توانمان هست، می گذاریم.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۸۰۰ گروه جهادی جغرافیا محور و ۱۱ هزار گروه محله محور داریم و برای صیانت از گروه ها، در بسیج قرار گرفته اند تا مورد استفاده گروه های سیاسی قرار نگیرند و به این منظور است که کادر نیروهای انقلابی ساخته شود.

زهرایی تصریح کرد: شوراهای جهادی شهرستانی و مجامع استانی را تعریف کرده ایم که با انتخاب هیئت رئیسه شورای شهرستان و با حضور نماینده بسیج سازندگی برنامه ریزی فعالیت ها، نظارت و ... انجام می شود.

وی ادامه داد: انتخابات مجمع کشوری در ۱۷ بهمن ماه برگزار می شود و از بین روسای مجامع جهادی استان ها برای هیئت رییسه مجمع جهادی ملی نامزد می شوند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: استان کرمان به لحاظ پتانسیل خوبی در شکل دهی گروه های جهادی و اعزام در بحران های مختلف دارد و از طرفی برخی از مناطق جنوب و شرق استان میزبان گروه های جهادی میهمان است.

وی افزود: بین جهادی ها و صندوق های قرض الحسنه در راستای کارگاه های اقتصاد مقاوماتی و پروژه های محرومیت زدایی در بسیج سازندگی پیوند زده ایم که ۱۵ هزار و ۴۵۰ صندوق قرض الحسنه در کشور شکل گرفته و ۷۰۰ هزار نفر شبکه مردمی است که هدف پیوند اجتماعی بین مردم بوده و اینکه به سمت اشتغالزایی پایدار حرکت کنیم.

زهرایی اظهار کرد: تلاش می کنیم برای سال آینده ۱۰۰۰ تعاونی خروجی داشته باشیم که یکسری بانک ها برای تقویت کار همراه هستند و این صندوق ها تاکنون ۲۹ هزار شغل مستقیم پایدار ایجاد کرده اند.

وی تصریح کرد: در پی تعریف نقش جهادگران در آسیب شناسی، محرومیت زدایی و همچنین آموزش و توانمندسازی در کسب و کارهای خرد و خانگی هستیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گفتمان جهادی گفتمان عمومی شود افزود: معظم له همچنین عنوان کردند"بلد نیستید کارهایی که انجام داده اید نشان بدهید" در این راستا قرارگاه رسانه ای بسیج سازندگی را در صدا و سیما گرفته ایم و پنج شبکه در این زمینه همکاری می کنند که از هفته بسیج کار آغاز شده و از رسانه های می خواهیم که الگوهایی را که می شناسند، معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه تفکر جهادی مهم تر از تشکل جهادی است، گفت: هرچه انقلابی‌ها و جهادی ها می دوند محرومیت زدایی بکنند، محرومیت زایی پیشی می گیرد چه به علت قوانین محرومیت‌زا و یا افراد محرومیت زا.

زهرایی بیان کرد: خدمات بسیاری در مناطق محروم ارائه شده اما محرومیت نسبی است و با تکنولوژی رشد کرده است.

وی تصریح کرد: خوب در بخش دستورالعمل ها و قوانین محرومیت زدایی کار نکرده ایم. باید افرادی را بگذاریم که به نفع مردم کار کنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: انتخاب و انتخابات خیلی مهم است که مجلس انقلابی داشته باشیم و قوانینی وضع کنیم که به نفع مردم کار کنند و زمانی که وزیر و استاندار انقلابی داشته باشیم حتما مدیرکل خوبی خواهیم داشت زیرا مدیران میانی خیلی تاثیرگذار و بین مردم هستند.

وی در پایان گفت: در مطالبه گری و نهضت روشن گری باید یک گام جلو برویم.

به گزارش ایسنا، سرهنگ "پاداش" مسوول بسیج سازندگی استان کرمان گفت: در استان کرمان ۷۵۰ صندوق قرض الحسنه به منظور محرومیت زدایی با ۳۷ هزار نفر عضو تشکیل شده و ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آورده مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: فردا پنج شنبه جشنواره فعالان اقتصاد مقاومتی، جهادی و بسیج سازندگی در شهر سرچشمه برگزار می شود.

پاداش بیان کرد: فردا عصر نیز با حضور سردار زهرایی تجلیل از فعالان بسیج سازندگی و انتخابات مجمع جهادگران استان کرمان برگزار می شود./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید