هرچه که هست حضور و البته تخریب‌ها علیه مدیری نشان می‌دهد که نبرد قدرت بین نیروهای دست راستی سیاسی ایران به شدت سنگین است، آن چنان سنگین که حتی مهران مدیری هم بهانه‌ای برای چنگال کشیدن این نیروها به روی هم می‌شود.

سلام نو – سرویس سیاسی: حمله به دولت، افشای درآمد نجومی و دست آخر انتشار تصاویر شخصی در پاریس همراه با یک خانم بی حجاب لیستی از تمام جنجا‌های اطراف مهران مدیری در ده روز گذشته و پس از بازگشت به دورهمی است، جنجال‌هایی که او را به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل کرد.

انتقادات مدیری از دولت یا انتقاد دیگران از دستمزد نجومی احتمالی او در دورهمی و البته جنبه‌های مختلف انتشار تصاویر خصوصی او به جز جنبه‌های اخلاقی، قانونی و اقتصادی یک جنبه مهم دیگر نیز دارد و آن بازی‌های قدرت موثر بر این وقایع و البته نبردهای قدرتی است که چنین اتفاقاتی را رقم می‌زند.

برای تشخیص نبرد سیاسی‌ای که مهران مدیری بازیچه آن شده باید به معادلات حاکم بر رسانه و جناح‌های سیاسی در ایران نگاه کرد.

مدیری در حالی که در تدارک تهیه برنامه مشابه با کیفیت‌ بیشتر دورهمی در شبکه خانگی بود ناگهان به شبکه نسیم باز می‌گردد و دورهمی را با به سخره گرفتن دولت شروع می‌کند و رو به دوربین‌ها می‌گوید:من گفتم آقایون خودتون درباره دورهمی تصمیم بگیرین، اصلا به من هم نگید، خودتون اعلام کنید... من خودم صبح جمعه فهمیدم دورهمی پخش میشه.

همه می‌دانند تمام جریان‌های حاکم بر صدا و سیما مخالف دولت هستند و بازگشت مدیری آن هم در شرایط مالی فعلی سازمان و گفتن چنین جملاتی چراغ سبز مقامات ارشد رسانه ملی را می‌خواهد وگرنه صدا و سیما قرار بود در طرح افزایش قیمت بنزین حامی دولت باشد نه مسخره کننده حسن روحانی.

مدیری باز می‌گردد و با یک استارت طوفانی حسن روحانی را هدف قرار می‌دهد و حسابی دل مردم و البته حامیان سیاسی خود را خنک می‌کند.

اما این بار پیش از این که دولت واکنشی نشان دهد این روزنامه فرهیختگان، ارگان رسانه‌ای دانشگاه آزاد است که انگشت اتهام را به سوی مهران مدیری می‌گیرد و تصویر چهره‌ای نجومی بگیر را از او ترسیم می‌کند.

فرهیختگان مهران مدیری را روی جلد می‌برد و با اشاره به منافع مالی او از دورهمی می‌نویسد:

قرارداد ساخت سری تازه دورهمی در معاونت سیما به شکلی تنظیم شده است که برای هر قسمت حدودا ۳۵۰ میلیون تومان به تهیه‌کننده پرداخت شود و علاوه‌بر آن، ۳۰ درصد از درآمد تبلیغات بازرگانی قبل، حین و بعد برنامه هم به آن‌ها تعلق بگیرد. حالا سوال مهم این است که عقد چنین قرارداد سنگینی برای «دورهمی» که برنامه‌ای هزینه‌بر نیست با چه معیاری صورت گرفته است؟

حمله فرهیختگان از این جهت جالب توجه است که این رسانه از مخالفان جدی دولت است و به شکل طبیعی باید از مدیری به خاطر تمسخر و نقد روحانی حمایت کند، اما چنین نمی‌کند.

تنها چند روز بعد تصاویری از مدیری در پاریس منتشر می‌شود که او را با زنی بی حجاب در خیابان‌های پاریس نشان می‌دهد تا او برای سومین بار پی در پی مورد فشاری شدید قرار بگیرد.

تصاویری که زمان انتشارش و البته به طور کلی ضبطش ظن سیاسی بودن این اقدام را تقویت می‌کند. چند نفر در زندگی مدیری مطلع هستند که او امروز در پاریس است و اتفاقا با یک خانم بی حجاب در حال رفت و آمد است؟ تعداد این نفرات چنان کم است که امکان اتفاقی برداشته شدن چنین تصویری به شدت کم می‌شود.

با توجه سابقه رفتار دولت در برابر انتقادات مدیری بعید است که نیروهای نزدیک به آن چنین کاری کرده باشند. سبک انتشار این تصاویر بیشتر به سابقه نیروهایی نزدیک است که حذف رقیب به هر شکلی را درست می‌دانند.

هر چه که هست حضور و البته تخریب‌ها علیه مدیری نشان می‌دهد که نبرد قدرت بین نیروهای دست راستی سیاسی ایران به شدت سنگین است، آن چنان سنگین که حتی مهران مدیری هم بهانه‌ای برای چنگال کشیدن این نیروها به روی هم می‌شود و مهران مدیری این‌جا چیزی به جز نوک کوه یخ این دعوا و یک بازیچه بیشتر نیست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید