دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: فضا برای پیروزی جریان انقلابی مهیا است اما نباید از برنامه‌محوری فاصله بگیریم چون ممکن است خودمان به خودمان ببازیم.

به گزارش سلام نو، محمدرضا باهنر طی سخنانی در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ اظهار کرد: تا زمانی که آثار حوادث سال ۸۸ وجود دارد باید همایش‌هایی مثل ۹ دی را گرامی داشت. بیش‌از 10 سال از این داستان‌ها می‌گذرد و در بین ساده‌اندیشان این‌گونه مطرح می‌شود که یک داستانی بوده و گذشته و تمام شده است؛ اما باید روی ۹ دی مانور داده شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این‌که حوادث سال ۸۸ کودتای مخملی نبود، اظهار کرد: من این قضاوت را ندارم. به یکی از کاندیدهای سال ۸۸ گفته بودند که شما برنده‌اید و او هم قبل از اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری از طرف نهادهای انتخاباتی، به رسانه‌ها گفت، من برنده هستم.

باهنر یادآور شد: روز جمعه انتخابات، با مهندس موسوی قرار ملاقات گذاشتم، گلایه داشت که رئیس ستاد ما را گرفته‌اند. من به او گفتم ۲۰ سال از سیاست فاصله داشته‌اید، حال که ۱۳ میلیون رای کسب کردی می‌توانی از این ظرفیت استفاده کنی و گفتم حاضرم برای این‌که استفاده کنی، در صداوسیما یک برنامه به شما اختصاص بدهند.

وی افزود: به وی گفتم اگر قصد دارید به عنوان اپوزیسیون نظام عمل کنید، نظام زیر بار نمی‌رود. در عوض اپوزیسیون دولت و احزاب ما بشوید، ولی اگر ادامه بدهید نهایتا مثل نهضت آزادی گوشه‌نشین می‌شوید. اما هرچه گفتیم و راه جلوی پایش گذاشتیم قبول نکرد و اصرار داشت انتخابات باید ابطال شود و گفت مشکل شورای نگهبان است.

وی مدعی شد: هرچه راه پیش پای مهندس موسوی گذاشتیم قبول نکرد و حتی پیشنهاد دادیم که ۱۰ درصد آراء را بررسی کنیم، اما او گفت نه؛ باید انتخابات دوباره برگزار شود و من هم برنده آن باشم؛ او گفت، من شورای نگهبان و داوری انتخابات را قبول ندارم که به او گفتم این موضوع را باید پیش از انتخابات اعلام می‌کردید؛ بیانیه‌های ایشان وجود دارد و تنها و تنها بر روی ابطال انتخابات تاکید دارد.

باهنر با بیان این‌که سال ۹۶ وقتی بحث رفع حصر پیش آمد، فضایی فراهم شد که مقداری شرایط موسوی و کروبی آسان‌تر شود، مدعی شد: بیانیه آقای کروبی که با تحریک کاسبان حصر صادر شده بود، باعث ادامه حصر شد. هر وقت قرار شد برای  محصورین گشایشی صورت گیرد، کاسبان حصر پوست خربزه زیر پای آن‌ها می‌گذارند، آن‌ها از حصر موسوی و کروبی سود می‌برند.

دبیرکل جامعه مهندسین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شورای ائتلاف اصولگرایان از قبل از این‌که آقای رئیسی به قوه قضاییه برود، شکل گرفت. زمانی زمزمه ریاست او به قوه قضاییه مطرح شد. نظرمان این بود که رئیسی از امور سیاسی و ائتلافی کنار بکشند. از او خواهش کردیم و قرار شد آقای حداد عادل به جای او ادامه دهند.

باهنر تاکید کرد: فضا برای پیروزی جریان انقلابی مهیا است اما نباید از برنامه‌محوری فاصله بگیریم چون ممکن است خودمان به خودمان ببازیم. حدود ۱۶۸ حوزه انتخاباتی تک‌نفری و تک‌نماینده هستند و کلان‌شهرها هم مشخص است.

وی با بیان این‌که داستان انتخابات خیلی تغییر کرده است، یادآور شد: الان فضا با اول انقلاب خیلی متفاوت است. حتی اعضای نهضت آزادی هم چهره‌هایی کاریزما بودند. در مجلس دوم برای هر کرسی کمتر از ۲ نفر کاندید داشتیم، چون‌ انقلابی‌ها نگاه‌شان به قدرت نبود. اولین‌بار که به من پیشنهاد دادند داوطلب نمایندگی شوم خیلی برایم عجیب بود چون خود را در حد مجلس شورای اسلامی نمی‌دانستم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به این‌که شورای ائتلاف ممکن است تندروی‌هایی هم داشته باشد، گفت: ولی همه می‌دانند پاشنه آشیل ما وحدت است که اگر مواظب نباشیم به خودمان می‌بازیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این‌که مردم نسبت به دو جریان اصلی کشور رغبت کمتری دارند، افزود: ولی در نهایت همین دو جریان رقیب اصلی هستند. ما راهی نداریم جز این‌که به یک لیست برسیم، حتی با جبهه پایداری. در استان‌ها شرایط شورای ائتلاف خوب است ما نباید خیال‌مان از بابت رای‌آوری راحت باشد.

باهنر با بیان این‌که بعد از حوادث اخیر، رادیکال‌ها گفتند دولت روحانی باید استعفا دهد، تصریح کرد: همه می‌دانند مسئولیت عملکرد دولت روحانی بر گردن اصلاح‌طلبان است. البته دولت کارهای مفیدی هم انجام داده است، ولی افکار عمومی به تحلیلی درخصوص عملکرد دولت رسیده که اصلاح‌طلبان قصد دارند خرج خود را از دولت جدا کنند. به هر حال این دولت را باید تا ۱۴۰۰ تحمل کنیم. حتی نمایندگانی که قصد استیضاح داشتند فعلا تحمل را برگزیده‌اند.

وی در خصوص لوایح باقی‌مانده از گروه اقدام مالی (FATF) گفت: ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌صورت خیلی ریز به این کنوانسیون‌ها (CFT و پالرمو) وارد شدیم، پیوستن به این سازمان مزایا و مضراتی دارد. با همه صحبت کردیم ولی هنوز به جمع‌بندی در خصوص تصویب یا رد این لوایح نرسیده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برخی می‌گفتند رهبری مخالف تصویب کنوانسیون‌های FATF است ولی به طریقی نظر ایشان را جویا شدیم که گفتند خودتان باید به جمع‌بندی برسید./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید