۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 38149447

در روزهای گذشته بدسوزی فلر پتروشیمی و پالایشگاه‌ها در منطقه عسلویه موجب بروز آلودگی‌های شدیدی در سطح منطقه شده است.

به گزارش سلام نو، در همین روزهایی که کلانشهرهای تهران، البرز، اصفهان و... درگیر آلودگی هوای شدید بوده و در خط خبری رسانه‌ها قرار داشتند، عسلویه به آرامی و در سکوت میان دود و دم و آلایندگی نفس که نمی‌کشد هیچ، بلکه آرام جان می‌دهد...

طی روزهای گذشته بدسوزی فلر پتروشیمی ها و پالایشگاه ها از سوی یکی از شرکت های مستقر در منطقه عسلویه موجب بروز آلودگی های شدیدی در سطح منطقه شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه دلیل آلودگی های شدید این منطقه طی دو روز اخیر را بروز مشکل در کمپرسور اصلی واحد الفین پتروشیمی جم و همچنین خروج از سرویس و در پی آن بدسوزی شدید فلر دانست.

مصطفی موذنی با بیان اینکه تلاش هایی در راستای رفع عیب انجام شده است، افزود: پس از در سرویس قرار گرفتن کمپرسور مذکور مشکل برطرف نشد و قطعه مربوط به یکی از پتروشیمی های منطقه گرفته و تعویض گردید که پس از در مدار قرار گرفتن پیش بینی می شود تا ظهر امروز به محصول رسیده و فلرینگ قطع شود.

وی همچنین می گوید پالایشگاه های سوم، پنجم و ششم به دلایل فنی مختلف فلرینگ شدید داشته اند که این بر میزان آلودگی منطقه افزوده است، بنابراین گزارش وضعیت موجود تهیه شده و به دادستان ارائه شده است.

بدسوزی های فلر در عسلویه یکی از مهمترین منابع آلاینده هوا

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر آبان ماه سال جاری در این خصوص گفته بود که بدسوزی شدید فلر یکی از پتروشیمی های بزرگ عسلویه به دلیل مشکلات فرایندی موجب آلودگی شدید هوا در منطقه گردیده که بنا بر پیگیری های به عمل آمده اقدامات فوری و کنترلی از سوی پتروشیمی مذکور با تاکیدات لازم در حال انجام است و به زودی متوقف خواهد شد.

فرهاد قلی نژاد با اشاره به مشکلات آلایندگی های این منطقه گفته بود رخدادهای بدسوزی های فلر در عسلویه یکی از مهمترین منابع آلاینده هوا در منطقه بوده که در سند تدوین شده کاهش آلودگی هوای عسلویه و کنگان راهکارهای اجرایی و فنی حذف و کاهش فلر ارائه شده و باید از سوی متولیان مورد پیگیری و اقدام قرار گیرد.

وی همچنین اعلام کرده است که هر گونه ایجاد فلرینگ و بدسوزی فلر که موجب ایجاد آلودگی هوا شود غیرقانونی و سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری های قضایی را در این خصوص انجام خواهد داد.

عمقِ فاجعه رسانه ای نمی شود

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به استان بوشهر عنوان کرد: مردم بدانند که امروز خود پرسنل و کارمندان و کارکنان نفتی عسلویه در معرض تهدید سلامت هستند.

به گزارش ایسنا، کاهش آلاینده های عسلویه و کنگان یکی از مهمترین مسایل زیست محیطی استان بوشهر است که لازم است مسئولان نسبت به آن اقدام جدی تری انجام دهند، اما با وجود اینکه سالهای زیادی موضوع آلاینده ها، انبارهای روباز گوگرد، مشکلات بدسوزی فلرها و... تکرار شده است اما هر بار شاهد مشکلات بیشتر و شدیدتری هستیم که حتی واقعیت و عمق فاجعه رسانه‌ای هم نمی‌شود.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید