امام جمعه بوشهر بیان کرد رزمایش مشترک دریایی با روسیه و چین برای مبارزه با تروریسم دریایی است.

به گزارش سلام نو، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رزمایش مشترک نیروی دریایی راهبردی ایران با روسیه و چین در شمال اقیانوس هند و دریای عمان نشان از اقتدار خط مقاومت و برای حفظ صلح، پیشگیری از تجاوزات جهان استکبار، حفظ حقوق دریایی کشورها و مبارزه با تروریسم دریایی است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سخنانی که پیرامون شهدای بزرگ استان هرمزگان داشتند، فرمودند تجلیل از شهدا کاری لازم وظیفه ای بر عهده همگان است چرا که سیاست و حرکت خبیثانه ای از سوی دشمن و با هدف به فراموشی سپردن نمادهای انقلاب به ویژه جهاد و شهادت در جریان است که باید مقابل این سیاست ایستادگی کرد.

وی افزود: یکی از راهبردهای خائنانه دشمنان محو نمادها و تمامی الگوها و یادمان های اسلامی است.

دشمنان می‌خواهند تاریخ از نمادهای انقلاب خالی شود

امام جمعه بوشهر بیان کرد: دشمنان همواره به دنبال محو نام، آثار، یادمان شهدا هستند تا بتوانند نمادهای انقلاب را از یادها ببرند و تاریخ از آنها خالی شود.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: یادواره‌های شهدا مدرسه تجلیل و تعمیم آموزه‌های شهدا و باعث زنده ماندن انقلاب است به همین خاطر باید این یادواره‌ها همواره به صورت باشکوه و پرمحتوا برگزار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همچنین با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی اظهار کرد: روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، در این روز مردم ولایتمدار ایران در حرکتی خودجوش و انقلابی به صحنه آمدند و درس بزرگی به جهان استکبار دادند.

وی تصریح کرد: دشمنان در توطئه خود به دنبال براندازی نرم در ایران بودند که با هدایت رهبری و حضور سراسر شعور مردم توطئه دشمنان افشا و خنثی شد.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: دشمنان هر توطئه ای و در هر سطحی که به پا کنند ایران هر روز برای آنها ۹ دی خواهد بود. باید هر سال نهم دی را گرامی داشت تا یاد و خاطره حرکت عظیم مردم ایران ماندگار بماند.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت آغاز سال میلادی تولد عیسی بن مریم بیان کرد: آموزه حضرت مسیح ایمان، تقوا، اخلاق، احترام به حقوق جامعه جهانی و صلح در تمام جهان است.

خطیب نمازجمعه بوشهر تاکید کرد: کشورهای اروپایی و آمریکایی با فرهنگ حضرت مسیح نیز همراهی ندارند چرا که آنها به اسم حضرت مسیح به مسیحیت خیانت می کنند. اکنون اروپا و آمریکا حتی داروهای بیماری کودکان را نیز بر ایران تحریم کردند که چنین رویکردی به هیچ وجه آموزه حضرت مسیح نیست.

وی بیان کرد: خیانت و جنایت هیچ گاه آموزه حضرت مسیح نبوده ولی غربی ها با چپاول ثروت، کودتا، دزدی دریایی به آموزه‌های حضرت مسیح خیانت می‌کنند که امید است با ظهور حضرت مهدی (عج) این خیانت‌کاری‌ها افشا و نابود شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب و روز پرستار تصریح کرد: امیدواریم همگان ادامه دهنده راه این حضرت که همان مقاومت، صبر و آرامش در برابر سختی ها است باشند.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: باید در برابر همه آنهایی که به آرمان‌ها خیانت کردند مقاومت و همچنین در برابر فراز و فرودها صبور باشیم و انقلاب اسلامی ایران را تا سرمنزل مقصود همراهی کنیم.

وی با اشاره به رزمایش مشترک نیروی دریایی راهبردی ایران با روسیه و چین بیان کرد: این رزمایش در شمال اقیانوس هند و دریای عمان نشان از اقتدار خط مقاومت است. این رزمایش مشترک برای حفظ صلح، پیشگیری از تجاوزات جهان استکبار، حفظ حقوق دریایی کشورها و مبارزه با تروریسم دریایی است که امیدواریم منجر به اقتدار جهان ضد استکباری شود.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: در رابطه با اشتغال بیکاران به ویژه جوانان و حتی سنین بالا باید تدبیر اساسی اندیشیده و همچنین از کاغذبازی های بی مورد صرف نظر و به صورت جهادی وارد عمل شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: برخی از مسئولان استان برای حل مشکلات اشتغال از وجود قوانین دست و پاگیری گلایه مند هستند که مسئولان قانون گذار باید در این زمینه تسهیل گری لازم را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: مردم ایران و به ویژه استان بوشهر در طول تاریخ همواره بی نظیر بودند که مسئولان باید ده برابر این شایستگی برای حل مشکلات اشتغال جامعه تلاش داشته باشند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید