نماینده مردم سنندج گفت: بررسی طرح ساماندهی کولبران در مجلس در دست اقدام است و در این راستا پیشنهاداتی به رییس جمهور نیز داده شده است.

به گزارش سلام نو، سید احسن علوی در گفت و گو با ایسنا در خصوص طرحی که در گذشته در رابطه با ساماندهی کولبران توسط کردهای منطقه به مجلس ارائه شده بود اظهار کرد: در این طرح مسائلی از جمله بیمه و شناسنامه دار شدن کولبران، تعریف مجاری قانونی کولبران با هدف ساماندهی و احساس مالکیت آن ها و نیز ثبت مشخصات کولبران به مجلس ارائه شد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعداد کولبران در سطح کشور بیش از ۵۰۰ هزار نفر است که باید به رسمیت شناخته شوند و شرایط کاری برای آنها قانونمند و نظام مند شود.

وی در واکنش به وعده معاون اول رییس جمهور مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن ایجاد و راه اندازی بازارچه های مرزی خارج از نوبت، تصریح کرد: معاون اول رییس جمهور باید به این مهم جامه عمل بپوشاند و نه اینکه در میان جنجال اقتصادی گم و فراموش شود.

پیش از این نماینده پیرانشهر در مجلس نیز به ایسنا گفته بود: طرح ممنوعیت شلیک مستقیم به کولبران که به صورت دو فوریتی مطرح شده هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

خضری با بیان اینکه کولبری بر اساس آمار تنها نیم تا یک درصد واردات غیرمجاز را تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: سال‌هاست در مناطق مرزی تعدادی از کولبران به خاطر سرمازدگی، ریزش بهمن یا تیراندازی مامورین نظامی و انتظامی کشته یا زخمی می‌شوند، لذا ما به منظور جلوگیری از کشته و زخمی شدن آنها برای تامین معیشتی حداقلی خانواده و به منظور پیشگیری از تیراندازی غیر ضروری طرحی را با قید دو فوریت تهیه کرده بودیم که در نوبت بررسی طرح‌های دو فوریتی در مجلس قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با رایزنی صورت گرفته با برخی از همکاران مقرر شد این طرح دو فوریتی یکشنبه هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید