محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران امروز توضیحاتی درباره جلسه روز گذشته‌اش با رئیس قوه قضائیه  داد.

به گزارش سلام نو، محسن هاشمی صبح امروز در حاشیه افتتاح ایستگاه متروی مولوی از خط 7 مترو با حضور در جمع خبرنگاران گفت: شهردار تهران و معاونت حمل و نقل پیش از این قول داده بودند که هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح کنند که شورای شهر نیز از این مسئولان می‌خواهد که به وعده خود عمل کنند. سه هفته پیش شهردار تهران قول داد که سه ایستگاه جدید افتتاح می‌کند که امروز شاهد افتتاح ایستگاه مترو مولوی و ورود دو رام قطار هستیم.

وی در مورد جلسه روز گذشته‌اش با رئیس قوه قضائیه گفت: در این جلسه موضوع اعاده حقوق شهروندی مورد تاکید قرار گرفت و در مورد حقوق مکتسبه مردم و اتفاقاتی که در شهر رخ می‌دهد صحبت شد و عمده بحث در این جلسه به موضوعات شهرسازی همچون مسئله تراکم اضافی، فعالیت کمیسیون ماده 5 و 100 اختصاص داده شد و رئیسی نیز به موضوع عدم انجام خلاف در حوزه شهرسازی تاکید کرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در این جلسه تا حدودی هم در مورد آلودگی هوا صحبت شد اما بحث جدی انجام نشد، گفت: البته با توجه به اینکه آلودگی هوا در دو بخش منابع آلاینده و ذرات معلق مورد توجه قرار گرفته باید بگویم که نقش خودروهای شخصی در تولید ذرات معلق بسیار کمتر از صنایع آلاینده همچون پالایشگاه‌ها و کارخانجات است.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعطیلی مدارس در کاهش آلودگی هوا موثر است، گفت: با تعطیلی مدارس از میزان ذرات معلق کم نمی‌شود اما سلامت دانش آموزان حفظ می‌شود و باید دقت داشته باشید که دانش آموزان نسبت به آلودگی هوا حساس‌تر هستند و صدمات زیادی ممکن است از این وضعیت هوای آلوده ببینند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید