حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در اجلاس سران کشورهای اسلامی گفت: باید بسترهای لازم برای گفت‌وگو و تعامل از طریق رواداری نسبت به اندیشه‌های مختلف اسلامی برای حل مشکلات درون جهان اسلام فراهم شود.

به گزارش سلام نو، حجت الاسلام والمسلمین روحانی در افتتاحیه اجلاس سران کوآلالامپور۲۰۱۹، با اشاره به بحران‌های متعدد در منطقه خاورمیانه، به خصوص در یمن، افغانستان، سوریه، لیبی و لبنان که از مصادیق بارز سیاست‌های غیر مسئولانه و تفرقه‌افکنانه هستند، گفت: برای حل مشکلات درون جهان اسلام معتقدیم باید بسترهای لازم برای گفت‌وگو و تعامل از طریق رواداری نسبت به اندیشه‌های مختلف اسلامی، و احترام به حاکمیت‌های ملی فراهم گردد.

روحانی افزود: اینجانب به سهم خود ابتکار «جهان علیه خشونت و افراط‌گرایی» و نیز طرح «صلح هرمز» را در اجلاس‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه نموده ام که هر دو بر محور گفت‌وگو و تعامل قرار دارند: گفت‌وگوهای داخلی، گفت‌وگو با همسایگان، با کشورهای منطقه و با همه جهانیان. اصرار به صلح و دوستی و پرهیز از خصومت و دشمنی، نشانه ایمان ما به آموزه‌های متعالی اسلام رحمانی است و تحقق آن را وعده الهی می‌دانیم.

وی سپس طرح‌های اجرایی را خطاب به سران کشورهای اسلامی حاضر در اجلاس مطرح کرد و گفت: ۱. تأسیس «صندوق مشترک نشست کوالالامپور برای تأمین مالی همکاری‌های فناورانه میان کشورهای اسلامی» به منظور ورود قوی به زنجیره ارزش‌های جهانی؛۲. تاسیس «مرکز تحقیقات مشترک در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی» و « امنیت سایبری» برای پیش‌گامی در فناوری‌های میان‌رشته‌ای اطلاعاتی و ارتباطی؛ ۳. تاسیس «بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمزارزها؛

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید