حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی بیان کرد امر به معروف باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود.

به گزارش سلام نو، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان مومن نسبت به جامعه مسلمین احساس مسئولیت می‌کند، گفت:امر به معروف و نهی از منکر بسترساز رشد و تعالی جامعه است که مسئولان و مردم باید نسبت به آن اهتمام بورزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در همایش امر به معروف و نهی از منکر نیروی هوایی ارتش که صبح امروز در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، گفت: خدای متعال از بی بندو باری و هر کار زشتی که عقل و فطرت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، مخالف است.

وی با تأکید بر اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه، افزود: بندگان خدا با اخلاق و کردار خوب خود، دین خدا را یاری و در چشم مردم زیبا و پسندیده جلوه می‌کنند، لذا افرادی که برای خدا کار می‌کنند، در واقع واسطه محبت بین مردم و پروردگار می‌شوند و جامعه را به سمت خیر و سعادت هدایت می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مومنین باید متخلق به اخلاق حسنه باشند، گفت: برخی مومنان به گونه‌ای اخلاق و رفتار می‌کنند که مایه فخر دین و اولیاءالله شده و سبب می‌شوند که خداوند به واسطه رفتار خداجویانه آن‌ها پیش بندگانش محبوب ‌شود.

صدیقی تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد، جامعه‌ای پویاست و محیط آن انسان‌ساز و بسترساز تعالی، انس و الفت می‌شود.

وی با بیان اینکه ایمان دل‌ها را به هم وصل می‌کند، افزود: اگر کسی مومن باشد نسبت به جامعه مسلمین احساس مسئولیت می‌کند و در راستای سعادت و تعالی هموطنانش گام برمی‌دارد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: محبت، انسانیت، معرفت، ادب، کمک کردن و یاری رساندن به یکدیگر همه در دین‌داری نهفته است؛ و اضطراب‌های قلبی انسان به خاطر دوری از خدا و ترک واجبات است.

صدیقی در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر در راستای خیر انسان است و هرگاه بدی‌ها در جامعه زیاد شد، علتش این است که خوبی‌ها در آن جامعه عرضه نشده است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید