نمایندگان مجلس اظهاراتی را درباره مغایرت آیین‌نامه‌های قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مطرح کردند.

به گزارش سلام نو، ۶ نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد مغایرت آیین‌نامه‌های قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اظهاراتی را مطرح کردند.

مهرداد لاهوتی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی درباره‌ی مغایرت آیین‌نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان و گزارشی که پیش از این از سوی کمیسیون عمران ارائه شده بود، گفت: من با گزارش کمیسیون عمران مخالفم و معتقدم لایحه‌ای که از سوی دولت می‌آید مشکلات را حل خواهد کرد.

سیده حمیده زرآبادی در این رابطه متذکر شد: استقلال نظام مهندسی باید در نظر گرفته شود و بهتر است اشکالات این حوزه در زمینه‌ی نیازسنجی نظام‌ مهندسی رفع شود.

محمدرضا صباغیان نیز با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی صداوسیما درباره‌ی مقررات و قوانین نظام مهندسی ساختمان گفت که باید مردم را از بی‌خبری بیرون بیاوریم.

علیرضا سلیمی یادآور شد: گاهی در مجلس شورای اسلامی قوانینی را تصویب می‌کنیم ولی دولت آیین‌نامه اجرای آن را نمی‌نویسد ما قانون را برای بایگانی و ثبت سند بایگانی نمی‌نویسیم بلکه برای اجرا آن را می‌نویسیم.

بیت‌الله عبداللهی در اظهاراتی یادآور شد: قطعا باید نظارت بر بخش خصوصی وجود داشته باشد ولی حقوق و اختیارات آنها سلب نشود تا بتوانند برای پیشرفت کشور رشد و بالندگی داشته باشند.

احمد همتی نیز خاطرنشان کرد: همه اعضای نظام مهندسی باید برای مدیریت پروژه‌ها به صورت مساوی پرونده داشته باشند و همانند نظام پزشکی باید صدور پروانه مهندسی هم به این سازمان واگذار شود.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید