طبق اعلام چند رسانه روسی، اسرائیل روی حمله به پایگاه تی-۴ در سوریه تمرکز کرده است.

وی افزود: در این پیوند اسراییل ممکن است که از ناتو برای عبور از سیستم‌های پدافند هوایی در سوریه درخواست کمک کند.

کارشناس نظامی روس گفت: به نظر من آنها تلاش می کنند مانورهای احتمالی برای حمله هوایی را که حتی با ریسک همراه است طراحی کنند اما این ماموریت دشوار برای اسراییل است.

تارنمای روسی در ادامه گزارش نوشت: یکی از متحدان اسراییل در ناتو در سوریه امریکا است که به صورت غیرقانونی و به بهانه مبارزه با داعش به سوریه حمله کرده است و در واقع واشنگتن بطور پنهانی از این گروه تروریستی حمایت کرد و به آنها سلاح و مهمات و جنگ افزارهای مختلف تحویل داد.

/خبرآنلاین

به گزارش سلام نو، ایرنا نوشت: چند رسانه روسی از طرح حمله هوایی اسراییل به مناطقی در شرق سوریه خبر داده و اعلام کردند که مشکل اسراییل در اجرای این طرح چگونگی عبور از سامانه‌های پدافند موشکی اس٣٠٠سوریه و اس۴٠٠روسیه است.

رسانه روسی ازجمله تارنمای «اسلوا ای دلا» و «نارودنی نووستی» نوشتند که اسراییل قصد دارد به پایگاه هوایی موسوم به تی-۴ در سوریه حمله کند.

در این گزارش‌ها گفته شد که این برای نخستین بار است که اسراییل به فکر حمله به پایگاه های دیگر کشورها در شرق سوریه تمرکز کرده است.

تارنمای اسلوا ای دلا به نقل از مقامهای اسراییلی نوشت: برای اینکه بشود به این پایگاه حمله کرد باید هواپیماهای اسراییلی بتوانند وارد حریم هوایی سوریه شوند و در این شرایط هم ممکن است با سیستم پدافند هوایی اس-۳۰۰ سوریه و سامانه اس-۴۰۰ روسیه مواجه شوند.

آندره کوشکین رئیس بخش مطالعات سیاسی و اجتماعی دانشگاه اقتصاد پلخانوف روسیه و از کارشناسان نظلمی روس در گفت وگو با تارنمای نارودنی نووستی درباره حمله به پایگاه تی-۴ در سوریه گفت: اسراییل می داند که این گونه اقدامات همراه با ریسک است اما قصد ندارد از آن صرف نظر کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید