امروز(یکشنبه) اعلام شد سفارت لیبی در قاهره به دلایل امنیتی همه فعالیت‌هایش را متوقف کرده است. 

به گزارش سلام نو، به نقل از اسپوتنیک، سفارت لیبی در قاهره با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «سفارت لیبی در قاهره به شهروندان لیبیائی مقیم مصر و جامعه لیبی اعلام می‌کند که فعالیت خود را به دلیل شرایط امنیتی از امروز- یکشنبه- ۱۵ دسامبر تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است».

عضو شورای عالی لیبی در طرابلس روز گذشتهاز اظهارات رئیس پارلمان مصر که پارلمان لیبی را تنها نماینده قانونی کشور لیبی اعلام کرده بود، انتقاد و تأکید کرد که مصر به دنبال تحت الحمایه قرار دادن لیبی است.

«بلقاسم عبدالقادر دبرز»،‌ عضو مجلس لیبی نیز گفت: «مصر متأسفانه به دنبال تسلط بر لیبی و تحت الحمایه قرار دادن آن از طریق کودتاهای نظامی  است و ما هرگز اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی رخ دهد».

دبرز گفت: «مصر به رغم اینکه همسایه لیبی است و روابط تنگاتنگ و خویشاوندی و اقتصادی با یکدیگر دارند، اما بیش از هر کشور دیگری ما را آزار می‌دهد و با انقلاب ما که از طریق آن به دنبال تثبیت کشور مدنی، قانونمند و با حاکمیت مستقل هستیم، ‌مبارزه کرده است».

این اظهارات در واکنش به تأکید «علی عبدالعال»، رئیس پارلمان مصر مطرح شد که گفته بود، قاهره پارلمان لیبی را که به ریاست «عقیله صالح» در طبرق (مورد حمایت خلیفه حفتر) است، تنها نماینده قانونی مردم لیبی می‌داند.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید