همزمان با سفر نخست وزیر پاکستان به عربستان،  فرمانده ارتش پاکستان نیز روز شنبه با سفر به ابوظبی با ولیعهد و قائم مقام فرمانده کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سلام نو، روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد: ژنرال "باجوا" روز شنبه در جریان سفر رسمی به امارات، درخصوص تحولات امنیت منطقه ای با "محمد بن زاید" دیدار و گفت وگو کرد.

فرمانده ارتش پاکستان علاوه بر موضوعات منطقه ای، در خصوص مسائل مورد علاقه دو کشور، گسترش همکاری ها و مناسبات دفاعی بحث و تبادل نظر کرد.

ولیعهد امارات ۱۶ دی ماه سال گذشته سفر یک روزه ای را به اسلام آباد پایتخت پاکستان انجام داد.

از زمان روی کار آمدن دولت حزب تحریک انصاف پاکستان به نخست وزیری «عمران خان»، روابط دو کشور رو به بهبود است؛ روابطی که در دولت پیشین اسلام آباد سرد بود و دلیل آن نیز عدم پذیرش خواسته عرب ها توسط پاکستان برای مشارکت در جنگ یمن بود.

بحران اقتصادی در پاکستان و بالا رفتن بدهی های خارجی این کشور موجب شد؛ مقامات اسلام آباد به کمک های مالی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس چشم بدوزند.

نخست وزیر پاکستان امروز (شنبه) برای ششمین بار راهی عربستان شد. عمران خان پس از سفر به مدینه منوره و زیارت بارگاه مطهر حضرت پیامبر (ص) ساعاتی پیش وارد ریاض شد تا با پادشاه و ولیعهد سعودی دیدار کند./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید