رییس مرکز ملی هوا و اقلیم به ایران خودرو اعلام کرده است که پیش‌فروش محصولات یورو ۴ این شرکت غیرقانونی است.

رییس مرکز ملی هوا و اقلیم در نامه‌ای به ایران‌خودرو نوشته پیش‌فروش محصولات یورو ۴ این شرکت برای سال آینده غیرقانونی است و در صورت عدم توقف محیط زیست پیگیری قانونی خواهد کرد.

به گزارش سلام نو، محمد مهدی میرزایی قمی، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل ایران خودرو نسبت به پیش‌فروش خودروهای با استاندارد آلایندگی یورو ۴ هشدار داد و ممنوعیت این کار را یادآور شد.

میرزایی قمی در این نامه امروز ۲۳ آذر ۱۳۹۸ نوشته شده خطاب به مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو تأکید کرد: درصورت انجام پیش فروش این محصولات، این سازمان پیگیری قانونی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

ایران‌خودرو وبسایت رسمی خود اقدام به پیش فروش ۴ محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ برای آذرماه سال ۹۹ کرده است. این در حالی است که بر اساس ماده۴ قانون هوای پاک پیش فروش محصولات یورو۴ برای سال آینده ممنوع بوده و خودروسازان می بایست قبل از هرگونه اقدام به فروش یا پیش فروش، نسبت به اخذ مجوز آلایندگی برای محصولات خود اقدام کنند.

نگاهی به صفحه معرفی محصولات ایران خودرو در وبسایت همین شرکت نشان می‌دهد به جز پژو ۲۰۰۸، پژو ۵۰۸، پژو ۳۰۱ (وارداتی)، کپچر، هایما اس۵، و اچ‌۳۰ (تنها با کد ۷۲۳۰۳ و ۷۲۳۰۴) باقی محصولات ارائه شده این شرکت، از جمله دنا، دنا+، انواع سمند، رانا، پیکاپ فوتون، انواع پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، تندر ۹۰، سوزوکی ویتارا، هایما اس۷ و… همگی از استاندارد یورو ۴ یا پایین‌تر برخوردارند.

آن‌گونه که سازمان محیط زیست در نامه خود تأکید کرده در صورت عدم تمکین این شرکت به قانون، سازمان محیط زیست پیگیری و برخورد قانونی لازم را در دستور کار خواهد گذاشت که قاعدتاً مشکلات قانونی را برای شماره‌گذاری این خودروها توسط شرکت یا خریداران ایجاد خواهد کرد./ایسنا

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید