معاملات بورس در هفته گذشته 5 درصد رشد داشت و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران  به عدد ۳۳۹ هزار و ۳۸۶ واحد رسید .

به گزارش سلام نو، این هفته بورس ۵ درصد رشد کرد سکه امامی ۱۲۰ هزار تومان ارزان و سکه بهار آزادی ۵۵ هزار تومان گران شد و قیمت دلار نیز به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

دلار این هفته وارد کانال ۱۳ هزار تومانی شد اما در روز پنج‌شنبه، بازار به کانال ۱۲ هزار تومانی عقب‌گرد کرد و هر دلار به قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. به این ترتیب این هفته دلار نسبت به هفته گذشته، حدود ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

یورو نیز با ۱۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته، در آخرین روز معاملاتی هفته سوم آذرماه به قیمت ۱۴ هزار و ۱۹۴ تومان رسید.

در آخرین روز معاملات این هفته درام ارمنستان ۲۸ تومان، درهم امارات ۳ هزار و ۵۱۱ تومان، لاری گرجستان ۴ هزار و ۴۸۶ تومان، لیر ترکیه ۲ هزار و ۲۱۱ تومان، دلار کانادا ۹ هزار و ۷۴۱ تومان، دلار استرالیا ۸ هزار و ۸۲۹ تومان، فرانک سوئیس ۱۳ هزار و ۲۶۹ تومان، منات آذربایجان ۶ هزار و ۸۷۱ تومان، روبل روسیه ۲۰۵ تومان، بات تایلند ۴۲۹ تومان و رینگیت مالزی ۳ هزار و ۹۵ تومان نرخ‌گذاری شدند.

بازار ناهمگون سکه

سکه امامی این هفته نسبت به هفته گذشته حدود ۱۲۰ هزار تومان ارزان شد. در روز پنج‌شنبه هر سکه امامی به قیمت ۴ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان معامله شد.

اما سکه بهار آزادی حدود ۵۵ هزار تومان گران شد و به قیمت ۴ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان رسید.

نیم سکه معاملات این هفته را با قیمت ۲ میلیون و ۴۶۸ هزار تومان و ربع سکه نیز با قیمت یک میلیون و ۵۱۱ هزار تومان به پایان رساندند. نیم سکه ۸۰ هزار تومان گران شد و ربع سکه ۲۸ هزار تومان نسبت به هفته پیش ارزان شد.

این مساله نشان دهنده تقاضای بیشتر نیم سکه نسبت به ربع سکه است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز این هفته با قیمت ۴۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان کار خود را پایان داد و حدود ۵ هزار تومان نسبت به هفته پیش ارزان شد.

رشد ۵ درصدی بورس

معاملات بورس نیز این هفته ۵ درصد رشد داشت.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۰ آذر ماه) به عدد ۳۳۹ هزار و ۳۸۶ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود پنج درصد رشد داشت.

به این ترتیب شاخص کل بورس این هفته نسبت به هفته گذشته ۱۶ هزار و ۸۵۸ واحد رشد کرد.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۸۰ هزار و ۴۳۲ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۴۰۰ هزار و ۵۶۷ واحد رسید و افزایش ۲۰ هزار و ۱۳۵ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۹۹ هزار و ۳۱۲ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۱۰۵ هزار و ۲۰۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۶۶ هزار و ۳۶۶ واحد به عدد ۷۰ هزار و ۲۹۷ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته‌ای که گذشت ۱۲ هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته چهار درصد افزایش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۶۰۰ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با افزایش چهار درصدی همراه شد./ایرنا

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید