شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه بیستم آذرماه به عدد ۳۳۹ هزار و ۳۸۶ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود پنج درصد رشد داشت.

به گزارش سلام نو، در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس ۱۶ هزار و ۸۵۸ واحد افزایش داشت؛  شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۱۳ آذر ماه) با عدد ۳۲۲ هزار و ۵۲۸ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۰ آذر ماه) به عدد ۳۳۹ هزار و ۳۸۶ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۸۰ هزار و ۴۳۲ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۴۰۰ هزار و ۵۶۷ واحد رسید و افزایش ۲۰ هزار و ۱۳۵ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۹۹ هزار و ۳۱۲ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۱۰۵ هزار و ۲۰۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۶۶ هزار و ۳۶۶ واحد به عدد ۷۰ هزار و ۲۹۷ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته‌ای که گذشت ۱۲ هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته چهار درصد افزایش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۶۰۰ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با افزایش چهار درصدی همراه شد.

در هفته منتهی به ۱۳ آذر ماه بیمه و بازنشستگی، خودرو، صنایع غذایی به جز قند و شکر، انبوه سازی، چندرشته ای صنعتی، فلزات اساسی، فرآورده های نفتی، کانه های فلزی،  قند و شکر، کانی های غیرفلزی، بانک‌ها، رادیویی، جمل و نقل، تامین آب، برق و گاز، مواد دارویی با بازدهی مثبت برای سرمایه‌گذاران همراه بودند که طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت صنعت بیمه، خودرو، صنایع غذایی و سیمان با بیشترین افزایش همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی، سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، ماشین آلات و تجهیزات، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، صنایع غذایی به جز قند و شکر، دارویی، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی، شیمیایی، خودرو و قطعات، دارویی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، بانک‌ها و موسسات اعتباری، صنایع غذایی به جز قند و شکر، سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی، سیمان، آهک و گچ، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، استخراج کانه های فلزی، زراعت و خدمات وابسته، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، کانی غیر فلزی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید