وزیر خارجه روسیه مذاکرات با همتای آمریکایی خود را مثبت ارزیابی کرد و گفت در این مذاکرات بر حق ایران در استفاده صلح آمیز هسته‌ای تاکید شد.

به گزارش سلام نو، سرگئی لاوروف بعدازظهر سه‌شنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترک با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا افزود: ما درباه ثبات و مسایل استراتژیک و تسلیحاتی به صورت صادقانه با هم صحبت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره همیشه خوب است و البته نمی توان یک شبه تمام مسایل را حل و فصل کرد، اظهار داشت: باید با گفت وگو و مذاکره به راه حل دست یافت و این حرکت از هرگونه درگیری ما را برحذر می‌دارد.

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه تداوم اختلاف میان این دو کشور به نفع هیچ کسی نیست، ادامه داد: بنابراین ما به گفت وگوی دو جانبه ادامه می‌دهیم تا بتوانیم روابط را عادی سازیم. می‌دانیم گاهی همکاری ما به خاطر موجی از شک و شبهه مخدوش می‌شود.

لاوروف با اشاره به اتهام دخالت در انتخابات آمریکا، یادآور شد: می‌گویند ما در انتخابات آمریکا دخالت کردیم اما هیچ شواهدی وجود ندارد. ما بارها خواستار این شده‌ایم که شرکای آمریکایی ما فرصت برخورد با شک و شبهه در انتخابات را بدهند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از مراسم تحلیف رییس جمهوری ترامپ هم اعلام آمادگی کردیم که با استفاده از کانال‌ها، تمام مسایل را بررسی کنیم و باز هم آمادگی داریم که این کار را انجام دهیم و تمام مذاکرات را منتشر سازیم./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید