شنیدن این موضوع عجیب است، یعنی پوست موز که همیشه آن را دور می انداختیم، دارای مزایایی برای سلامتی است. کارهای زیادی را می شود، با پوست موز انجام داد. برای مثال، می توانید برای زیبای ظرف میوه به آن پوست موز بیافزایید.

تا به حال، شما پوست موز را در دهان خود نگذاشته اید و آن را نخورده اید.

شاید به گفته متخصصان تغذیه، پوست موز نه تنها چیزی نیست، که بتوانید آن را بخورید، بلکه خوردن آن خوشایند هم نباشد.

در یک پست که در فضای مجازی منتشر شده بود، متخصصی ادعا می کند: با مصرف پوست موز به جای میوه،  10 درصد فیبر بیشتر، 20 درصد ویتامینB6  و 20 درصد ویتامین C، دریافت خواهید کرد.

در ادامه متخصص می گوید: رنگ پوست موز همچنین می تواند، خواص درمانی مختلفی را نیز در بدن تقویت کند. پوست موز هایی که به رنگ زرد روشن هستند، حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری، هستند. در حالیکه پوست موز های با پوست سبز سرشار از یک اسید آمینه بنام تریپتوفان اند، که موجب بهتر خوابیدن می شوند و همچنین ماده نشاسته ای مقاومی دارند، که برای سلامتی روده مفید است.

پوست موز حاوی مقداری ویتامین B6 و B12 و همچنین منیزیم، پتاسیم، فیبر و پروتئین است.

وی در ادامه می افزاید: مطمئناً می توانید منابع دیگری را نیز برای ویتامین های فوق پیدا کنید، از جمله: سیب زمینی، اسفناج و غلات غنی شده، گوشت، شیر و ماهی و همچنین به طور اساسی هر میوه و سبزیجات که حاوی فیبر باشند.

اگر این گفته ها درست باشد، پس خبر خوبی برای صنعت بزرگ موز دارد. او می گوید: "هیچ مشکلی برای سلامتی افراد در خوردن پوست موز وجود ندارد، مگر اینکه به آن آلرژی داشته باشند. "

چگونه پوست موز را بخوریم؟

این متخصص توصیه می کند: پوست موز را برای اینکه نرم تر شود و باعث شکستن برخی از دیواره های سلولی آن شود، بپزید تا هضم آن آسان تر شود. سپس همراه با چیزهای دیگر آن را در مخلوط کن بیاندازید. سپس نوشیدنی اسموتی موز درست کنید.

آیا مصرف پوست موز به نفع ما است؟

اگرچه پوست موز ممکن است، یک منبع فیبر بسیار ناخوشایند به نظر برسد، به طور کلی خوردن میوه و سبزیجات با پوست، معمولاً به نفع شما است. این موضوع از گذشته ها مشخص بوده است. برای همین والدین به شما اصرار می کنند، میوه را با پوستش بخورید. او می گوید: پوست ها منبع خوبی از فیبر نامحلول هستند، که برای سلامتی روده بسیار عالی می باشند، گوجه فرنگی، هلو و کیوی را هم با پوست بخورید. همه آن ها خوش طعم هستند.

در حقیقت، اگر یک سیب را با پوست بخورید، بیشتر از 332 ویتامینK ،  142 ویتامینA ، 115 ویتامینC ، 20  کلسیم و 19 پتاسیم، جذب خواهید کرد. همچنین فیبر به شما کمک می کند، تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، بنابراین کمتر دچار وسوسه برای خوردن هله هوله می شوید. به این معنی که افرادی که رژیم دارند، قطعاً باید میوه را با پوست مصرف کنند. علاوه بر این، فیبر ناشی از پوست میوه می تواند، باعث کاهش جذب کلسترول در جریان خون شما شود، که این امر با ریسک پایین ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2 و سرطان روده مرتبط است.

مرکبات نیز از جمله میوه هایی هستند، که پوست شان قابل خوردن است. پرتقال و لیمو نمونه خوبی از این نوع، مرکبات هستند. اگر خوردن پوست برایتان ناخوشایند است، می توانید در هنگام درست کردن کیک آن ها را خرد کنید و داخل کیک بریزید.

کد خبر: 36467064

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

آخرین خبرها