شرکت خودروسازی سایپا باهدف تنظیم بازار طرح فروش فوری و اعتباری پراید 131 را آغاز کرد ولی این نوع فروش ها هم نتوانست قیمت این محصول را در بازار کاهش دهد.

به گزارش سلام نو، کارشناسان افزایش دوباره قیمت‌ ها را ناشی از عوامل گوناگونی می‌دانند. برخی کارشناسان جو پیش ‏آمده توسط دلالان که ناشی از خبر توقف تولید پراید بوده را دلیل گرانی‌ های اخیر می‌ دانند. این شرایط را برای سفته بازی عده‌ای فراهم کرد که در نتیجه آن دوباره قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفتند.

خبرهای رسیده از بازار نیز نشان می‌دهد که بسیاری از فعالان بازار با سوار شدن بر مساله خروج پژو 405 و پراید از خط تولید اینطور وانمود کردند که ممکن است خودروهای ثبت نامی نیز با افزایش قیمت یا عدم تحویل روبرو شوند از این رو به افزایش قیمت ها دامن زدند.

سایپا طی روزهای اخیر با هدف تنظیم بازار و شکستن حباب قیمت‌ ها، طرح فروش فوری و اعتباری پراید 131 را  آغاز کرد. براساس اعلام سایپا این دومین مرحله از فروش فوری پراید 131 در هفته جاری است.در این طرح  پراید 131 با قیمت 37 میلیون و 500 هزار تومان عرضه شد که خریداران می توانستند در قالب 3 چک 4 ماهه با تسهیلات 4 میلیون تومانی اقدام به ثبت نام کنند.

فروش پراید 131 در حالی انجام می شود که در بازار خرید و فروش خودرو قیمت پراید 131 به 50 میلیون تومان رسیده است. البته قیمت این خودرو در هفته گذشته 49 میلیون تومان بود که با گذشت یک هفته امروز به 50 میلیون تومان رسیده است. به نوعی این فروش‌ها هم نتوانست در کاهش قیمت این محصول در بازار موثر باشد و حتی بازار شاهد رشد قیمت هم هست.

از طرف دیگر این احتمال مطرح می شود که به دلیل افزایش شدید قیمت بنزین که به افزایش قیمت قطعات یدکی نیز منجر شده است، استقبال از یک خودرو کم مصرف و کم استهلاک در بازار تشدید شده است و چنین شرایطی منجر به افزایش قیمت خانواده پراید و تیبا در مقایسه با سایر خودروهای داخلی شده است./دیجیاتو

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید